Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

Jag har ett nästan tomt 325-literskar där det går en grupp multifasciatus och ett par J. transcriptus och jag skulle vilja ha en grupp Troffar där det står mellan kachese, Murago och Kiriza men det lutar mest åt Kiriza och min fråga är hur många skall jag ha? Och skulle det funka i det karet?
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Ursprungligen postat av Matz Karlsén
      Jag har ett nästan tomt 325-literskar där det går en grupp multifasciatus och ett par J. transcriptus och jag skulle vilja ha en grupp Troffar där det står mellan kachese, Murago och Kiriza men det lutar mest åt Kiriza och min fråga är hur många skall jag ha? Och skulle det funka i det karet?
      Beroende på hur stora de är skulle jag satsa på runt 20. Blandningen blir perfa.
      Mvh
      Robin

Kommentar

• Matz Karlsén
        Användare
        • February 2004
        • 1127

Ursprungligen postat av Robin
        Beroende på hur stora de är skulle jag satsa på runt 20. Blandningen blir perfa.
        Tack för ett snabbt svar! Då fick jag också svar på ifall det går bra med jullarna och transcriptusen........

Kommentar

• Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

No problems... fast jag tror att du själv visste svaret innan. Våga lita på din kunskap.
          Mvh
          Robin

Kommentar

• Matz Karlsén
            Användare
            • February 2004
            • 1127

Jag skulle bara vilja säga att mitt 540-literskar med dubbar och bärnstenar funkar kanon jag har redan två bärnstenar som har lekt och då har jag bara tio Bärnstenar två hannar och åtta honor och cirka 24 dubbar. När jag la i bärnstenarna så medicinerade jag i förebyggande syfte med aquafuran och alla dubbar är fina och pigga.

Kommentar

• Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

Fördelen med duboisi är att du kan ha en art till och dessa behöver inte vara lika många i antal som dubbarn då dessa "bara bufflar runt" och stör den andra arten.
              Mvh
              Robin

Kommentar

• Matz Karlsén
                Användare
                • February 2004
                • 1127

Ursprungligen postat av Robin
                Fördelen med duboisi är att du kan ha en art till och dessa behöver inte vara lika många i antal som dubbarn då dessa "bara bufflar runt" och stör den andra arten.
                Tack för den informationen det är väl därför det funkar med min lilla grupp bärnstenar. Men jag skall tömma honorna när dom har gått tiden ut och låta ynglen gå i ett 150-literskar för att sen utöka bärnstenarna.

Kommentar

• Matz Karlsén
                  Användare
                  • February 2004
                  • 1127

Det är i detta karet dom skall gå i. Jag tror det kommer att bli en fröjd för ögat med 20 Kiriza där eller vad tror ni?

Kommentar

• rascal
                    Användare
                    • September 2006
                    • 41

Jo, kiriza var väldigt fina. Tittade på massa olika sorter idag när jag var på aquarium malawi. För mig blev det dock Tropheus sp. black "Bulu Point" (körsbär) istället. Ville gärna ha någon annan färg då jag redan hade gula dubbar.

Kommentar

• Matz Karlsén
                      Användare
                      • February 2004
                      • 1127

Ursprungligen postat av rascal
                      Jo, kiriza var väldigt fina. Tittade på massa olika sorter idag när jag var på aquarium malawi. För mig blev det dock Tropheus sp. black "Bulu Point" (körsbär) istället. Ville gärna ha någon annan färg då jag redan hade gula dubbar.
                      Jag har beställt sjöodlade små kiriza. Tittade du på dom? Och i så fall var dom fina?

Kommentar

• deelay
                        Användare
                        • September 2002
                        • 5394

Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                        Jag har beställt sjöodlade små kiriza. Tittade du på dom? Och i så fall var dom fina?
                        Jag va där för 10dagar sedan o kollade, kirizorna som simma i stora rummet va väldigt fina imo. Blev köpsugen även fast jag egentligen inte alls vill ha den typen av troffar, skulle kunna tänka mig kirizia gold varianten och "Golden Kushangaza" Cape Kabwe typ... 30 OB troffar vore grymt =)=)
                        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• rascal
                          Användare
                          • September 2006
                          • 41

ja de små sjöodlade kirizorna de hade var väldigt fina. den gula randen var perfekt och hade citrongul färg. de såg bra ut

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                            Ja kanske mina troffar kommer in på bild i denna tråd idag bilden blev inte så bra men den visar på en utveckling av landets trofffeakvariumnr (1)det tar sin tid och bygga har jag förstått,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Det är många som väntar på en bild av "sveriges snyggaste troffekar"
                              Det är olidligt spännande. Det är ju inte så många timmar kvar på denna dag.

Så upp med bilden innan vi
                              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                                Idag kommer några bilder på mina troffar ni får faktsikt ursäkta mig men dom är tagna med mobilkamera så det är inte proffsigt sedan är inte akvariet klart utan under uppbyggnad,håll till godo när dom kommer,Mvh Ann-Mari PS Jag har Comwiue som operatör och då är det gratis med mms varje Fredag

Kommentar

Arbetssätt...