Jag har ett nästan tomt 325-literskar där det går en grupp multifasciatus och ett par J. transcriptus och jag skulle vilja ha en grupp Troffar där det står mellan kachese, Murago och Kiriza men det lutar mest åt Kiriza och min fråga är hur många skall jag ha? Och skulle det funka i det karet?
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag har ett nästan tomt 325-literskar där det går en grupp multifasciatus och ett par J. transcriptus och jag skulle vilja ha en grupp Troffar där det står mellan kachese, Murago och Kiriza men det lutar mest åt Kiriza och min fråga är hur många skall jag ha? Och skulle det funka i det karet?Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinBeroende på hur stora de är skulle jag satsa på runt 20. Blandningen blir perfa.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
No problems... fast jag tror att du själv visste svaret innan. Våga lita på din kunskap.Mvh
RobinKommentar
-
Jag skulle bara vilja säga att mitt 540-literskar med dubbar och bärnstenar funkar kanon jag har redan två bärnstenar som har lekt och då har jag bara tio Bärnstenar två hannar och åtta honor och cirka 24 dubbar. När jag la i bärnstenarna så medicinerade jag i förebyggande syfte med aquafuran och alla dubbar är fina och pigga.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Fördelen med duboisi är att du kan ha en art till och dessa behöver inte vara lika många i antal som dubbarn då dessa "bara bufflar runt" och stör den andra arten.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinFördelen med duboisi är att du kan ha en art till och dessa behöver inte vara lika många i antal som dubbarn då dessa "bara bufflar runt" och stör den andra arten.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Det är i detta karet dom skall gå i. Jag tror det kommer att bli en fröjd för ögat med 20 Kiriza där eller vad tror ni?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Jo, kiriza var väldigt fina. Tittade på massa olika sorter idag när jag var på aquarium malawi. För mig blev det dock Tropheus sp. black "Bulu Point" (körsbär) istället. Ville gärna ha någon annan färg då jag redan hade gula dubbar.Kommentar
-
Ursprungligen postat av rascalJo, kiriza var väldigt fina. Tittade på massa olika sorter idag när jag var på aquarium malawi. För mig blev det dock Tropheus sp. black "Bulu Point" (körsbär) istället. Ville gärna ha någon annan färg då jag redan hade gula dubbar.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag har beställt sjöodlade små kiriza. Tittade du på dom? Och i så fall var dom fina?Kommentar
-
ja de små sjöodlade kirizorna de hade var väldigt fina. den gula randen var perfekt och hade citrongul färg. de såg bra utKommentar
-
Hej!
Hej!
Ja kanske mina troffar kommer in på bild i denna tråd idag bilden blev inte så bra men den visar på en utveckling av landets trofffeakvariumnr (1)det tar sin tid och bygga har jag förstått,Mvh Ann-MariKommentar
-
Det är många som väntar på en bild av "sveriges snyggaste troffekar"
Det är olidligt spännande. Det är ju inte så många timmar kvar på denna dag.
Så upp med bilden innan vimvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hej!
Hej!
Idag kommer några bilder på mina troffar ni får faktsikt ursäkta mig men dom är tagna med mobilkamera så det är inte proffsigt sedan är inte akvariet klart utan under uppbyggnad,håll till godo när dom kommer,Mvh Ann-Mari PS Jag har Comwiue som operatör och då är det gratis med mms varje FredagKommentar
Kommentar