Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

kiriza

Eftersom jag inte kan fotografera får det bli en gammal bild....

Ang växter i trofferkar så har jag inga. Tycker de bara samlar på sig en massa skit.Växter gör sig bäst i växtkar
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
      Tack för svaren men jag tror att jag avstår från växter det blir så mycket jobb,jag tänker utveckla mitt akvarium ännu mer grunden är lagd men ska bygga stenrösen upp mot vattenytan det kommer och ta lite tid men det får ta den tid det tar,sedan när det är klart ska jag fota och visa er mitt troffeakvarium på forumet: Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

Du har ju redan enligt dig " landets snyggaste troffeakvarium" ska du förstöra det med en massa stenrösen?
        Firrarna måste ju få lite plats att simma på i ditt 275 liters.
        Senast redigerad av Wilhelm; 15 October 2006, 13:03. Anledning: glömde smily
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Wilhelm i min butik sa man åt mig att bygga stenrösen men jag vet ju inte det jag eftersom jag är nybörj på just troffar,snälla ni som kan, ska jag bygga stenrösen eller ska jag låta det vara en del säger så här i vissa fall räcker det med någon sten i akvariet för att det ska fungera i vissa fall hela stenrösen ja som ni vet så talar man ju inom vår hobby om att det finns inte en sanning inom akvaristiken,det vore roligt och få kunskap på denna tråd om detta för ni som skriver här är så mycket duktigare än mig på troffar jag är tacksam för all hjälp ni kan bidra med,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

Du har så pass litet kar så en pyramid med totalt 4 stenar skulle kanske va bäst,men vad vet jag...
            c",)

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
              Ozric med alll respekt men jag tycker inte att karet är för litet flera troffeägare jag talat med i butiken säger att dom kommer bäst till sin rätt i ett inte alltför stort akvarium men det är väl smaksak tror jag.mina trivs i vilket fall som helst bra i detta akvarium dom har färgat ut ordentligt,jag väntar och ser huruvida jag bygger på mer eller inte,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• zeke66
                Användare
                • May 2006
                • 106

Ursprungligen postat av annmari
                Hej!
                Ozric med alll respekt men jag tycker inte att karet är för litet flera troffeägare jag talat med i butiken säger att dom kommer bäst till sin rätt i ett inte alltför stort akvarium men det är väl smaksak tror jag.mina trivs i vilket fall som helst bra i detta akvarium dom har färgat ut ordentligt,jag väntar och ser huruvida jag bygger på mer eller inte,Mvh Ann-Mari
                Hej annmari tycker du ska läsa denna artikelbeskrivning och kolla vad det står...
                450 L med Tropheus Ilangi F1

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Vet någon på denna tråd var man kan hitta någon bra läsning om tropheus?jag är mycket glad åt den info jag fått och får men skulle vilja läsa lite djuplodat om dessa skönheter har ni tips hör av er,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                    Zeke66 vad är problemet jag har varit in och tittat på länken du gav,jag vet att mitt akvarium är bra har ju köpt både troffar och akvarium i min butik,som någon sa det finns ingen "Sanning"i denna hobby,det som är rätt för en måste inte vara rädd för en annan ta ex 10 diskusodlare Zeke66 och ställ upp dom på rad ställ samma fråga till dom och du får 20 svar,jag menar den sanning som finns i denna hobby och där är vi väl alla överens det är att fiskar ska vara i vatten och att dom har fenor.samt andas med gälarna,en del har stora akvarier för sina troffar en del mindre jag har mitt 275 och det fungerar alldeles utmärkt.domhar fina färger och trivs ihop och det är väl ändå det viktiga, Mvh Ann-Mari

Kommentar

• blackened
                      Användare
                      • January 2005
                      • 1042

Du ber om råd och du får råd, du har väl ingen anledning att hugga tillbaka? Det anses generellt att 275 är alldeles för litet för troffar så du får rådet att inreda efter det. Om det nu fungerar så bra som du säger så behöver du ju inte ändra på något? Finns ingen anledning att ändra ett vinnande recept

Kommentar

• ozric
                        Användare
                        • March 2004
                        • 3187

Annmari;jag säger inte att karet ditt är FÖR litet men jag är rädd att du bara får en dominant hane hur du än inreder i ett så pass,för mig, litet kar. Du kan få 2 dominanta hanar om du sätter två rösen så långt ifrån varann som möjligt men det blir mindre kul att glo på,enligt mig.
                        Jag skulle iaf gjort ETT röse i mitten med så få stenar som möjligt. Kanske bara en STOR sten!? Hur du nu än gör;lycka till med dem!
                        c",)

Kommentar

• zeke66
                          Användare
                          • May 2006
                          • 106

Ursprungligen postat av annmari
                          Hej!
                          Zeke66 vad är problemet jag har varit in och tittat på länken du gav,jag vet att mitt akvarium är bra har ju köpt både troffar och akvarium i min butik,som någon sa det finns ingen "Sanning"i denna hobby,det som är rätt för en måste inte vara rädd för en annan ta ex 10 diskusodlare Zeke66 och ställ upp dom på rad ställ samma fråga till dom och du får 20 svar,jag menar den sanning som finns i denna hobby och där är vi väl alla överens det är att fiskar ska vara i vatten och att dom har fenor.samt andas med gälarna,en del har stora akvarier för sina troffar en del mindre jag har mitt 275 och det fungerar alldeles utmärkt.domhar fina färger och trivs ihop och det är väl ändå det viktiga, Mvh Ann-Mari
                          Ja ja lycka till med dina fiskar.Jag har tagit mina råd av uppfödare till mina fiskar som finns här på ciklid..Och läst massor i denna tråd och kommit fram till att man bör ha en stor burk.Sen fattar jag inte varför du hugger som f-n när du frågar om råd på ett forum? Skriv nu vad du vill för jag känner att jag orkar inte sabba denna tråd med en massa tjaffs..Det går säkert bra för dig
                          450 L med Tropheus Ilangi F1

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                            Tack för rådet Ozric,till Zeke66 jag är inte sur på dig jag är glad för alla råd jag får,man kan aldrig lära sig för mycket,alltid när jag ska lära mig något nytt om nya fiskar ställer jag 1000 frågor samtidigt vet jag också att man får inte samma svar på varje fråga ställer jag frågan till en person så svara den andre jag ställer samma fråga till helt annorlunda,tack i alla fall för ditt svar Zeke66 nu ska vi vara snälla,jag vet också att jag kan bli lite förvirrrad av alla svar men är man en gammal tant så är man,hi,hi,jodå jag ska sköta om mina telningar Zeke66 jag lovar det, Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Cutekid
                              Användare
                              • January 2003
                              • 3368

Vad fasen är telningar Annmarie?
                              Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                                Jo Cutekid telningar kallar jag mina fiskar för,ett litet smeknamn jag alltid har eller haft på mina fiskar oavsett vilka sorte jag haft,Mvh Ann-Mari

Kommentar

Arbetssätt...