Mats! Vad är det för dubbar,vita el gula?
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
-
-
Inga toppenbilder men det ger ett hum om fisken iaf. Bärnsten "Kasakalawe" min polare äger denna gruppen.Kommentar
-
Bärnstenar är bland mina absoluta favoriter! snyggaste regnbågsvarianten enligt mejTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueDen här är ju inte kattskit heller, snäppet bättre än bärnsten enligt mig.
http://www.crlca.com/fishsite/Trophe...%20rainbow.jpg
Tja joel.
har du skaffat redrainbow ännu?
fick erbjudande att köpa en grupp ungdjur för ett tag sen, blev rätt sugen........Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueMin vuxna grupp "Ikola".Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
snakker om kattskit..., et kass foto av min kasakalawe gruppe 2 dominante hanner og 10 hunner, viltfangede vell å merke. Men det viser litt av hva denne tropheustypen har å vise. tatt med mobilkamera...
ser tydelig den ene hannen, farger som en solmoden appelsin...Senast redigerad av Martin J; 15 October 2006, 03:03.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueJag skrev detta inlägget nyligen i tråden och det är förmodligen det som hänt med dina. Olika bakteriekulturer är inte bra, har för mig att det var du som precis tillsatt nya fiskar till gruppen Rascal.
Visst är det nystartat, men det har gått bra i en vecka. Jag har inte tillsatt några nya fiskar till min tropheus-grupp då jag ej hittade fler maswa (dock så är ju gruppen jag har ny, men de har gått utan problem i en vecka tidigare). därför jag blev oroligKommentar
-
Ursprungligen postat av specmatsMats! Vad är det för dubbar,vita el gula?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueJag skrev detta inlägget nyligen i tråden och det är förmodligen det som hänt med dina. Olika bakteriekulturer är inte bra, har för mig att det var du som precis tillsatt nya fiskar till gruppen Rascal.
"Jag ska aldrig sätta ihop en tropheusgrupp som kommer direkt utifrån. Jag gjorde så att jag satte ihop en grupp Moliro 23st och en grupp ikola 24 st, de fick soten och kvar blev 9 moliro och 15 ikola, mitt tips till dig är att du sätter bärnstenen i ett akvarium hemma med samma vatten ett par veckor. Jag tillsatte 10 nya ikola och 18 nya moliro utan missöden efter att ha vänjt in dem ca 3 veckor. Det kan ju gå men jag tror risken är hyffsat stor att det händer något."
Mitt tips är att du medicinerar.
Blir nog bra Mats med dina Bärnsten, fixa lite bilder.
Mvh/ BBTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Tjena grabbar, nu ska jag iväg o fiska Abborre.rainbow blir nog senare isf. Det är Callochromis macrops som går med ikolan, tycker inte den kommer till sin rätt även att den är så pass tuff till sättet. Snygga bärnsten Martin J. Ok du bör nog medicinera rascal, det så Kent i Nol att så fort du så en fisk som inte var på hugget så skulle man medicinera, köpte lite aquamoore av han. Ang din medicinering Mats så vet jag inte riktigt men det kan nog vara bra.
Mvh/ BBKommentar
-
Hej!
Hej!
Jag har en fråga om man nu ska ha växter i sitt troffeakvarium vad rekommenderar ni då?finns det växter i deras naturliga miljö?hör av sig någon,Mvh Ann-MariKommentar
-
Vallisneria...men tänk på att inte salta i karet då Vallisneria ogillar salt och blir snabbt bruna och dör. Javaormbunkar är fina att ha i ett troffekar...de rör dom inte och det blir ett snyggt komplement till den annars steniga miljön.Senast redigerad av StefanL; 15 October 2006, 11:42.Kommentar
Kommentar