Du tror inte det blir för många med ett femtital i det karet? Jag vill förstås göra så att det blir optimalt för mina Dubbar. Sen har jag en pump som pumpar 5000-liter som passerar över filtermatta i bakgrunden. Det är inte för häftig cirkulation? Eller kan det funka? Jag tillsätter är 1 dl grovsalt per 100 liter vatten och 1 dl bikarbonat till det vattnet är det en vettig mix? Ursäkta för alla frågor. Men frågar man inte så får man inga svar!
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
45 st är optimalt att börja med i dte karet. De är ju fortfarande små och de tar tid på sig att växa. Sedan kan du ju gallra ut gruppen och behålla de finaste samt könsbestämma dem.Kommentar
-
Tack för det svaret! Då skall jag se till så att jag får tag i ett tjugotal till i samma storlek. Dom har nere på hovmästarna här i Växjö. Och han har sagt att jag kan få köpa 20 för 1200kronor det tycker jag är överkomligt.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Hej!
Hej!
Jag har gjort det enkel t för mina troffar sand innerfilter kalksten dopptermostat har ett bra vatten också det fungerar bra,Mvh Ann-MariKommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag tillsätter är 1 dl grovsalt per 100 liter vatten och 1 dl bikarbonat till det vattnet är det en vettig mix? Ursäkta för alla frågor. Men frågar man inte så får man inga svar!
Ja menar bara att det är onödigt att krångla till det för sig i onödan.Kommentar
-
Med en urusel kamera kan man ta sådana här bilder! Försökte på en närbild i mitt Dubbekar. Vill gärna skaffa en bättre kamera, men så fort det blir lite pengar över så skaffar jag mig fler kar och fiskar. Det är inte lätt att vara beroende................To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Hej alla tropheusfans!
Hej!
Oj,ja man blev visst lite svettig nu har jag i alla fall gjort klart mitt tropheus akvarium fick en del tips av Dealy vilket jag är glad för ska försöka få tag på en kamera så får ni se kungliga huvudstadens snyggaste toffeakvarium,nå jag får väl skryta lite för man n är ju trots allt nybörj på troffar,Mvh Ann-MariKommentar
-
Ursprungligen postat av tege1dl Bikarbonat per 100 liter vatten tycker jag låter lite i häftigaste laget. Beroende på vad man har för vatten i kran, men ca: 1msk per 100 liter har jag doserat förr när jag höll på med bikarbonat. Varför tillsätter du det ?
Ja menar bara att det är onödigt att krångla till det för sig i onödan.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
En inkräktare
I kompisens bärnstens-grupp går det en tropheus som skiljer sig från de andra, personligen tror jag det är något åt kackese-hållet men vad tror ni? Ser övriga bärnsten ok så det inte rör sig om korsningar. Det är den som är längst ner på bilden. Fiskarna är ju runt 7-8cm så de har väl inte färgat ut helt heller.
Mvh/ BBKommentar
-
-
-
-
-
Hur har den hamnat bland Bärnsten då?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Inte en aning hur den kommit dit. I akvariet nedanför har min kompis en grupp med kachese men det är ju omöjligt den hoppat upp till bärnstenen. Min teori är att han som födde upp ynglen hade flera arter yngel i ett akvarium och då måste denna kachesen eller vad det nu är ha följt med av misstag. Det är det bästa jag kommit fram till.
Mvh/ BBKommentar
Kommentar