Det vore verkligen snällt av dig cichlids4fun!
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Hej!
Hej!
Akvariet är på 220 lit man ska inte ha jätteakvarier för tropheus har jag hört,Mvh Ann-MariKommentar
-
-
-
Jag tror dock troffar är som många andra fiskar, att för små kar genererar mindre tillväxt under uppväxen oavsett det bästa av vtn."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
nej det med att fisken blir större i vissa akvarium större eller mindre det har bara med vatten kvalite att göra, så om du byter mera vatten i det lilla akvariet så kommer dom att växa lika bra.
men det är som är viktigare man måste ha tillräckligt varmt i baljorna.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannenej det med att fisken blir större i vissa akvarium större eller mindre det har bara med vatten kvalite att göra, så om du byter mera vatten i det lilla akvariet så kommer dom att växa lika bra.
men det är som är viktigare man måste ha tillräckligt varmt i baljorna.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av annaedlundHär ser man den nyblivna dominanta hanen som är helt svart på kinden.. Kan det vara en Livua eller samma sort som de andra??
tittade ikväll igen, och vissa av dem har inget rött på strupen, men alltid runt ögonen, en del är lika mörka som på din bild.
Men jag tror att det röda kommer fram vid lekdags så studera då extra noga eller kolla när du släckt eller precis innan du tänder då brukar det vara en del utfärgning.
Jag vågar dock inte garantera att det är samma art finns för många nästan likadana mooriMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannenej det med att fisken blir större i vissa akvarium större eller mindre det har bara med vatten kvalite att göra, så om du byter mera vatten i det lilla akvariet så kommer dom att växa lika bra.
men det är som är viktigare man måste ha tillräckligt varmt i baljorna.mvh janne"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ja jag ska kolla han extra om han uppvisar ngt rött runt kinderna.
Annars var det verkligen skönt att höra att de kan vara så där svarta! Jag var inte så sugen på att riva ner hela inredningen för att fånga upp honom..
Mvh annaKommentar
-
Hej!
Hej!
Var in i min butik idag jag måste säga att troffar är riktiga skönheter,har snart mina hemma hälsade på dom idag dom ser jättefina ut,Mvh Ann-MariKommentar
-
Hej och hopp i galopp!
Hej!
Ja nu väntar man på att om några minuter lägga in Ikola i akvariet jag åkte till min butik och dom hade gjort iordning allting åt mig packeterat och allt, vad roligt har byggt upp akvariet,vet någon här om man när fiskarna är på plats kan bygga upp lite fler stenrösen?hör av er,Mvh Ann-MariKommentar
-
Hej!
Hej!
Jag kan bara inte låta bli och skriva om mina nyförvärv Tropheus Ikola Kejsaren dom har redan visat upp sig i färg skrud mycket vackra att jag inte tidigare skaffat dessa skönheter begriper jag inte,sent skola syndarn vakna heter det visst men nåväl nu njuter jag av dom Mvh Ann-MariKommentar
-
Nu har jag koppat över mina 25 dubbar till mitt 540-literskar. Och dom verkar trivas som fisken i vattnet(Förlåt). Är det för lite med 25 eller borde jag skaffa fler? Jag skall i alla fall inte ha några andra Tanganyika i det karet utan försöka få till en bra Dubbekoloni. Bifogar en bild hur karet ser ut utan dubbarna i. Skall låna en bättre kamera senare och skicka lite bilder på hur det ser ut med Dubbarna i. Dom är bara mellan 3 och fen centimeter långa så jag tycker det borde gå bra att tillföra nya utan problem. Dom har fina yngel som är cirka 3 cm långa hos hovmästarna, funderar på att skaffa tio till. Han sa att jag kunde få köpa 10 för 650 kronor och det tycker jag är överkomligt.Kompletterar med en bild när Dubbarna har kommit i, ser lite fjuttigt ut. Men dom växer väl till sig och jag skall definitivt komplettera med fler.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Bara att slå till på det dubbla tycker jag.Kommentar
Kommentar