Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Tycker de ser jättefina ut. Jag såg dem också ute i Lomma för ett par dagar sedan och så värst orange tyckte jag inte att dom var, snarare röda. Sedan hjälper nog blixten till att tunna ut det röda.
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Björn
      Användare
      • April 2002
      • 787

Både det "svarta" och det "röda" är lite mörkare i verkligheten. Får väl försöka mej på att ta lite bättre bilder vid ett senare tillfälle.

Är det fressten någon som vet om man kan se vilken körsbärsvariant det är? Det finns väl tre olika om jag fattat saken rätt? Bulu Point, Siyeswe och Mabilibili?

Jag har själv ingen aning om vilken variant det isåfall skulle vara jag har här hemma...

mvh
      Björn
      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• Perikles
        Användare
        • December 2005
        • 658

Ursprungligen postat av Björn
        Både det "svarta" och det "röda" är lite mörkare i verkligheten. Får väl försöka mej på att ta lite bättre bilder vid ett senare tillfälle.

Är det fressten någon som vet om man kan se vilken körsbärsvariant det är? Det finns väl tre olika om jag fattat saken rätt? Bulu Point, Siyeswe och Mabilibili?

Jag har själv ingen aning om vilken variant det isåfall skulle vara jag har här hemma...

mvh
        Björn
        Härliga färger, såg att en hona tuggade. Jag köper gärna ett 10-tal yngel av dig för att komplettera min Körsbärsgrupp. Det är alltid bra med lite nytt blod i stammen.

Cheers
        Jonne
        Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
        -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
        Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• ozric
          Användare
          • March 2004
          • 3187

Apropå Körsbär - vad är det för variant som AM har SO av??
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

Kommentar

• tege
            Användare
            • February 2005
            • 2748

Ursprungligen postat av Björn
            mvh
            Björn
            Tycker bilderna är helt ok, lite redigering så blir dom säkert kanon....
            Fiskarna är ju skitsnygga.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

tycker det ser ut som Siyeswe som är mer ljusröd samt ljusare söm runt fläcken
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• annaedlund
                Användare
                • October 2005
                • 73

Hej!

Funderar lite över hur gammal en tropheus brukar bli i snitt? Vid vilken ålder är den fullvuxen ungefär?

Kommentar

• Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

Ursäkta om jag klampar in, men jag har ett önskemål

Kan ni inte vara vänliga att bryta ut specifika frågeställningar till det "allmänna" afrika-forumet? Det är garanterat massor av bra information som andra användare missar för att de inte orkar plöja igenom 56 sidor med blandat troffe-innehåll.

Om man lyfter ut frågorna och använder "troffetråden" till någon form av allmän blog tror jag det blir lite mer fart på troffe-snacket i största allmänhet.
                  Tony Englund

Kommentar

• blackened
                    Användare
                    • January 2005
                    • 1042

Ang åldern så har det varit på tapeten förut. En troffe blir fullvuxen på sisådär 5-6 år (kanske lite snabbare med dagens pellets) och kan sedan bli riktigt gammal. Vissa hävdar att deras troffar är uppåt 20 år och det tror jag definitivt på. Min första grupp var ena riktiga biffar och dom hade passerat tioårs-strecket. Lekte hela tiden och var fantastiskt underhållande. Känns som att gamla troffar har mer personlighet.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                      Äntligen ska jag nu köpa min troffar har fått tag på ett gång om ca 30 individer av en privatperson han vill ha 1800 kr för hela gruppen 6 stycken av dom är VF,arten heter Tropheus moori Chaitica Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Perikles
                        Användare
                        • December 2005
                        • 658

Ursprungligen postat av annmari
                        Hej!
                        Äntligen ska jag nu köpa min troffar har fått tag på ett gång om ca 30 individer av en privatperson han vill ha 1800 kr för hela gruppen 6 stycken av dom är VF,arten heter Tropheus moori Chaitica Mvh Ann-Mari
                        Very nice å lycka till
                        Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                        -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                        Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• roni
                          Användare
                          • May 2003
                          • 183

Nu har jag äntligen skaffat troffar igen. Jag undrar bara lite när dom blir könsmogna? dom är ca 4-7 cm och skakar för varandra kör liplocks och jagar varandra för fullt. Det är 19 kiriza riktigt snygga, jag är riktigt nöjd.
                          Mvh/Fredrik

Kommentar

• Danne_K
                            Användare
                            • February 2006
                            • 777

Ursprungligen postat av roni
                            Nu har jag äntligen skaffat troffar igen. Jag undrar bara lite när dom blir könsmogna? dom är ca 4-7 cm och skakar för varandra kör liplocks och jagar varandra för fullt. Det är 19 kiriza riktigt snygga, jag är riktigt nöjd.

såg för första gången idag att en av mina sp red tuggar. dom är väll däromkring dom med..

Kommentar

• roni
                              Användare
                              • May 2003
                              • 183

Det låter ju bra, då kanske man ska kolla lite mer noga där hemma. Vad vet man, kanske är det nån som tuggar.
                              Mvh/Fredrik

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                                Jag köper trots allt mina Tropheus i min butik jag var och såg dom idag det är arten Ikola jag köper alltså Kejsar moori,dom är mycket fina ex dessutom F1,20 stycken blir det,Mvh Ann-Mari:

Kommentar

Arbetssätt...