Tycker de ser jättefina ut. Jag såg dem också ute i Lomma för ett par dagar sedan och så värst orange tyckte jag inte att dom var, snarare röda. Sedan hjälper nog blixten till att tunna ut det röda.
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Både det "svarta" och det "röda" är lite mörkare i verkligheten. Får väl försöka mej på att ta lite bättre bilder vid ett senare tillfälle.
Är det fressten någon som vet om man kan se vilken körsbärsvariant det är? Det finns väl tre olika om jag fattat saken rätt? Bulu Point, Siyeswe och Mabilibili?
Jag har själv ingen aning om vilken variant det isåfall skulle vara jag har här hemma...
mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Ursprungligen postat av BjörnBåde det "svarta" och det "röda" är lite mörkare i verkligheten. Får väl försöka mej på att ta lite bättre bilder vid ett senare tillfälle.
Är det fressten någon som vet om man kan se vilken körsbärsvariant det är? Det finns väl tre olika om jag fattat saken rätt? Bulu Point, Siyeswe och Mabilibili?
Jag har själv ingen aning om vilken variant det isåfall skulle vara jag har här hemma...
mvh
Björn
Cheers
JonneNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Apropå Körsbär - vad är det för variant som AM har SO av??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av BjörnBåde det "svarta" och det "röda" är lite mörkare i verkligheten. Får väl försöka mej på att ta lite bättre bilder vid ett senare tillfälle.
mvh
Björn
Fiskarna är ju skitsnygga.Kommentar
-
tycker det ser ut som Siyeswe som är mer ljusröd samt ljusare söm runt fläckenTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Hej!
Funderar lite över hur gammal en tropheus brukar bli i snitt? Vid vilken ålder är den fullvuxen ungefär?Kommentar
-
Ursäkta om jag klampar in, men jag har ett önskemål
Kan ni inte vara vänliga att bryta ut specifika frågeställningar till det "allmänna" afrika-forumet? Det är garanterat massor av bra information som andra användare missar för att de inte orkar plöja igenom 56 sidor med blandat troffe-innehåll.
Om man lyfter ut frågorna och använder "troffetråden" till någon form av allmän blog tror jag det blir lite mer fart på troffe-snacket i största allmänhet.Tony EnglundKommentar
-
Ang åldern så har det varit på tapeten förut. En troffe blir fullvuxen på sisådär 5-6 år (kanske lite snabbare med dagens pellets) och kan sedan bli riktigt gammal. Vissa hävdar att deras troffar är uppåt 20 år och det tror jag definitivt på. Min första grupp var ena riktiga biffar och dom hade passerat tioårs-strecket. Lekte hela tiden och var fantastiskt underhållande. Känns som att gamla troffar har mer personlighet.Kommentar
-
Hej!
Hej!
Äntligen ska jag nu köpa min troffar har fått tag på ett gång om ca 30 individer av en privatperson han vill ha 1800 kr för hela gruppen 6 stycken av dom är VF,arten heter Tropheus moori Chaitica Mvh Ann-MariKommentar
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Äntligen ska jag nu köpa min troffar har fått tag på ett gång om ca 30 individer av en privatperson han vill ha 1800 kr för hela gruppen 6 stycken av dom är VF,arten heter Tropheus moori Chaitica Mvh Ann-MariNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Nu har jag äntligen skaffat troffar igen. Jag undrar bara lite när dom blir könsmogna? dom är ca 4-7 cm och skakar för varandra kör liplocks och jagar varandra för fullt. Det är 19 kiriza riktigt snygga, jag är riktigt nöjd.Mvh/FredrikKommentar
-
Ursprungligen postat av roniNu har jag äntligen skaffat troffar igen. Jag undrar bara lite när dom blir könsmogna? dom är ca 4-7 cm och skakar för varandra kör liplocks och jagar varandra för fullt. Det är 19 kiriza riktigt snygga, jag är riktigt nöjd.
såg för första gången idag att en av mina sp red tuggar. dom är väll däromkring dom med..Kommentar
-
Det låter ju bra, då kanske man ska kolla lite mer noga där hemma. Vad vet man, kanske är det nån som tuggar.Mvh/FredrikKommentar
-
Hej!
Hej!
Jag köper trots allt mina Tropheus i min butik jag var och såg dom idag det är arten Ikola jag köper alltså Kejsar moori,dom är mycket fina ex dessutom F1,20 stycken blir det,Mvh Ann-Mari:Kommentar
Kommentar