Man kan bli smått galen på dessa namn som nuförtiden används hejvilt, tycks det, på t ex Tropheus...Nundohead är också något nytt men den liknar ändå den beskrivning jag kunnat läsa mig till om "Golden Chisanse"-arten.
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Man kan bli smått galen på dessa namn som nuförtiden används hejvilt, tycks det, på t ex Tropheus...Nundohead är också något nytt men den liknar ändå den beskrivning jag kunnat läsa mig till om "Golden Chisanse"-arten. -
-
Kommer lite taskiga bilder på lite fisk
En taskig bild på Golden kazumba
En taskig bild och skitig ruta på en caramba
Kommentar
-
Ursprungligen postat av tegeÄr dom sk gula bilderna tagna utan blixt???mvh StefanKommentar
-
-
blixtar o ljus
Ursprungligen postat av stiffeNix,alla mina foto är tagna med samma blixt och slavblixt
Om du andvänder blixt så borde det inte spela någon roll vad du har för lysrör i rampen, kolla kamerans inställningar så kanske du får bort det gula sticket.
Iövrigt blir dina bilder bara mer o mer kanon........Kommentar
-
Kommentar
-
tagen med blixt."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
-
Honan faktiskt.Det är en tjurig fan =)
De tål inte räkmix så de får bara flingor och pellets av mig. Spirulina Super Forte,Aquatic Nature Excel (Small) och JBL Novo Rift Sticks (som jag iofs inte tycker är så bra,men magarna funkar på det). Ett par ggr har jag låtit pelletsen absorbera astaxanthin men det är inte att rekomendera,tycker jag..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ok... Spirulina Super Forte kanske man skulle testa, snegla lite på den burken sist jag va nere... tillsammans med AN excel (s) kulor så kanske man har en fungerande diet.
kör du något annat med din kiriza eller går dom ensamma?Senast redigerad av deelay; 02 May 2006, 01:39.Kommentar
-
ang. att absorbera astaxanthin, jag har en bekant som tänkt testa det (och jag själv funderar lite på det till mina dubbar då jag redan hade nygjort en sats räkmix när jag köpte in astaxanthinet). Har någon prövat på det, och isf hur fungerade det? ozric lät inte så positiv, vad hände för dig?1m³ afrika i vardagsrummet!
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=164682
http://www.akvarieforening.se/Kommentar
-
Ozric, härliga färger på Kirizan, jag har oxå lagt ner räkmixen, blev för mycket problem med förstoppningar och matvägran. Matar mest med O.S.I:s Spirulinaflakes, samt veggepellets. Och fiskarna mår bra, d.v.s de äter alltid när jag ger dem mat. Men färgerna kunde vara starkare, skall definitivt pröva Aquatic Nature Excel.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Jag kör mycket med Spirulina Forte + andra torrfoder då och då. Får faktiskt mer lekar än när jag körde räkmix så jag har faktiskt lagt ner räkmix helt. Enda anledningen skulle vara att det blir billigare. Man kan köpa Spirulinafodret i storpack så blir det billigare i längden.Kommentar
-
Jag kör även jag med Super Forte flingorna och dom är riktigt bra. Verkar vara superbra för troffarnas magar iaf. Dock så är mina piggare och gladare när jag hoppar över flingorna och bara matar med AN cichlid excell. Matar bara sporadiskt med flingor numera.Kommentar
Kommentar