If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Läs Mickes tidiga inlägg ordentligt. Det är nog inte svårt att få fram honor men det är svårt att könsbestämma fisken i den storleken när de exporteras.
Mvh
Senast redigerad av Cutekid; 05 March 2006, 12:04.
Stiffe:
Du verkar ha samlat på dig en hel del goa varianter. Nkonde är ju helt klart en höjdare.
(Jag har dock lite svårt för det gula ljuset som du har i dina bilder stiffe.)
jo du carl jag har nog läst ordentligt men jag tycker ändå det verkar konstigt om övriga importörer påstår att det bara fått hanar.( vilka importörer det är vet jag ej, själv har jag bara pratat med am ) ta mazwa som ex honorna där har ofta bredare band.peter
bmwpower: Det vore bra om du kunde säga vilka tre leverantörer du pratat med. Vi vill ju alla veta vilka det är eftersom de verkat ha givit dig en, hmmm, felaktig förklaring.
Vilka tre var det?
Senast redigerad av ciklidMartin; 05 March 2006, 18:43.
Skulle det vara så konstigt att det bara sändes ut (demo)hanar av Guld-Kirizan,trots att medd. som Micke fick hävdar nåt annat?? Det är ju ändå buissnissmen vi har att göra med här...
Tycker Stiffes Nkonde är tusen ggr snyggare iaf! =)
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Visserligen Carl men å andra sidan finns det ju ingen som kan garantera någonting. Klart man odlat fram arten för att tjäna pengar det är ju bara att kolla på priset. Tvivlar på att diskussionen nånsin kommer leda till något konkret. Näe bojkotta sån där skit bättre att hålla sig till riktig fisk och inget som någon urvalsodlare krystat fram. Röd Rubin var illa nog och nu börjar folk göra samma sak med troffar. Fy fan och usch säger jag bara....
Kaiser gold finns i sjön men i mkt sparsamt antal. De har tagit tillvara på dem och odlat på dem och ynglen blir helgula. Så ngt framkrystat är det inte.
Kommentar