Bifogade Bembas är väl inte så märkvärdiga eller?? Ser ut som de bara är stressade.
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Har du sett så helröda bemba förut måste jag då fråga? Läser du noga så ser du att jag har skrivigt att de var skrajja för jag fotade dem.
MvhKommentar
-
Ja,men dessa är väl inte så ovanligt röda väl??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kolla ordentligt får du se. Jag har aldrig sett pembas med så mkt rött över hela kroppen. De har ju tom på huvudet och gälarna.Kommentar
-
Mm,de har potential,absolut! Men tycker inte de är nåt utöver det normala."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Är det någon mer som tycker att hanarna utav duboisi (maswa)får sämra band än honorna? Så är det iaf med min grupp.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
...och samma här. Åtminstone bland de (cirka hälften) jag fått koll på könen hos, de är bara 6-7 cm ännu.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
-
Kanske för att hannarna ska se dom bättre...mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
Ursprungligen postat av bmwpowerSom jag skrev ovan dom som fåt fisken av burundi har inte fått några honor fast dom velat ha det
Så det är inte bara andres som sagt det
Fick just detta besked från Mireille Brichard som odlar Tr.Kaiser Gold.
Dear Mikael,
About the Gold Kiriza, no, I don't sell exclusively the male, and at the size I sell them franckly it's not ovious to pair them without risk of mistake so, I don't even try to do it.
Best Regards
Mireille
Konstigt Lennie att du alltid drar dina egna slutsatser utan att ha belägg för det.Kommentar
-
Jag drog egna slusatser efter vad 3 impotörer fått för besked när dom frågat.
Men det är ju bra att vi bringat klarhet i det.Kommentar
-
Ursprungligen postat av bmwpowerJag drog egna slusatser efter vad 3 impotörer fått för besked när dom frågat.
Men det är ju bra att vi bringat klarhet i det.
Det hade varit kul att se vilka mer än Akv.Malawi,Verduijn och jag som har tagit in Tr.Kaiser Gold i Europa.
Och Verduijn har du inte pratat med enligt Catharina som ansvarar för det företaget.
Jag pratade med Mireille om detta och hon skulle också vilja veta vilka de är så att hon kan ge dem samma besked som hon gav mig.
Hon ställde sig mkt. undrande till det hela då hon aldrig fått frågan av ngn. som hon sålt dessa fiskar till.
Inte ens från Akvarium Malawi som du påstod att du bla. hade fått det beskedet från.Senast redigerad av TroffeMicke; 05 March 2006, 12:22.Kommentar
-
tanken blir då.det kanske är extremt svårt att få fram sådana honor.då blir det extra kul om det finns några i sverige.peterKommentar
Kommentar