Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • February 2003
    • 2533

nu verkar mina Tropheus moorii kasakalawe vara helt inkörda på koipelletsen jag snackade om tidigare i tråden. Fungerar döbra, skitar inte ner så mycket som det jag matat med innan. Får se om jag håller mig till detta som basfoder och varvar det med flingor eller om man ska ha något annat också. För tillfället lutar det åt koipelletsen som bas och flingor som extratillskott.
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• medion
      Användare
      • August 2003
      • 243

Nu har jag "bokat" 20 st moliro.Och det är ditt fel JonasE

Är det någon mer än jag som matar med dr bassler biofish food?
      Senast redigerad av medion; 14 January 2006, 10:44.

Kommentar

• Jonas E
        Användare
        • February 2003
        • 2533

haha, det e bra medion! Supersnygg troffe! Mycket bra val av dig, är lite stolt att jag lyckades med o tipsa dig om denna supersnygga sp.red =)
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• RobbanG
          Användare
          • January 2004
          • 563

Tänkte höra hur ni hanterar vattnet till era troffar. Jag upplever iaf troffarna påverkas ganska ordentligt av gammalt vatten (ej delvattenbyte på 7-10 dagar) gissningsvis pga höga nitrat och slagprodukter. Resultatet efter ett vatten byte är aktivare firrar och att de färgar ut ordentligt. Effekten avtar dock successivt tills nästa delvattenbyte.
          //Robert

Kommentar

• ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

Precis,Robert.( Hej Förresten! )Om du tänker på Nkonden så är det den grupp som jahg tycker varit mest påverkad av nitrat hos mig. Med den gruppen funkade det bättre med mindre men tätare byten.
            Hur mår fiskarna idag? Hur många är det kvar av gruppen efter "kraschen"??
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

Kommentar

• RobbanG
              Användare
              • January 2004
              • 563

Alla Nkonde utom 2 finns kvar och endast 2 av Kirizorna är kvar. Idag mår alla bra, 2 Nkonde går och tuggar sedan ett par veckor tillbaka. Denna ena är redo att spotta när som helst.
              Nkonden verkar påverkas väldigt mycket av vattnets kvalitet. Jag har nu prövat en tid med Seacherns ciklidsalt ett tag för att se om firrana färgar ut bättre och det gör de. Saltet i kombination med regelbundna delvattenbyten 20-30% ger verkligen riktigt bra färger 3-4 fyra dagar för att sedan avta. Anledningen är att jag misstänker att nitraten påverkar firrarnas hälsotillstånd är nitritnivånerna är minimala och att jag har ganska stor total filtervolym, 24 liter till 770 liters karet. Har ni samma erfarenheter, andra teorier och hur blir man av med nitraten utan att byta vatten?
              //Robert

Kommentar

• blackened
                Användare
                • January 2005
                • 1042

Två nya bilder på regnbågarna... Växer på bra nu.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Kommentar

• medion
                  Användare
                  • August 2003
                  • 243

Nu har det hänt.. akvariet som troffarna går i sprang läck...
                  Trodde först att nån utav hundarna pissat på ställningen men det kom uppifrån karet.

Nu får troffarna slåss i ett 222 liters tills jag får hem mitt 790l.
                  Håller tummarna att det ska gå bra då gruppen fortfarande inte är vuxen.
                  Senast redigerad av medion; 15 January 2006, 22:56.

Kommentar

• bmwpower
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1934

det går utmärkt har själv haft 40 vuxnar troffa i 152 liter i en månad.
                    Men glöm inte täta vattenbyten.

Kommentar

• blackened
                      Användare
                      • January 2005
                      • 1042

Hur fungerar det med aggressioner när man håller dom så trångt Lenny? Låter dom varandra vara om man kör med bar botten? Funderar på att köpa BTN till troffekaret och har ett 105-liters till förfogande. Det enda som fått mig att tveka är att jag inte trodde det skulle fungera att förvara fiskarna i lilla karet. 31st är dom 4-8cm ungefär...

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

härliga regnbågar blackened! mina börjar ta sig så smått-dom växer i perider och nu ser en del ut exakt som på dina bilder
                        Tropheus Duboisi halembe, so
                        Melanochromis Auratus, vf
                        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• bmwpower
                          Användare
                          • December 2002
                          • 1934

När man sätter så många sår trångt och utan inredning finns det inget att slås om
                          Jag har förvart mina fiskar så flertal gånger under ombyggnaden i lokalen

Kommentar

• blackened
                            Användare
                            • January 2005
                            • 1042

Låter bra...

specmats: tackar! Ska bli kul att se vad det blir av båda våra grupper...

Har en liten film på dominanta hanen här:

Har inte orkat ta bort ljudet eller lägga till musik så ni får stå ut med att höra morsan diska i bakgrunden

Kommentar

• Robbe
                              Användare
                              • February 2003
                              • 527

Mer troffe bilder önskas

Kan ni inte sätta in lite mer Troffe bilder här på denna tråden så man inte behöver hoppa till andra trådar när man vill kolla in snygga Troffar?

Kommentar

• stiffe
                                Användare
                                • April 2002
                                • 953

Då kommer det väl en Ilangi här då
                                mvh Stefan

Kommentar

Arbetssätt...