Ursprungligen postat av Kristian Hennig
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr) -
-
Ursprungligen postat av Kristian Hennighehe!! er nok fordi valpens far er svenskNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Nu vart det ju jätte dött här så slänger väll upp en kass bild på några av mina trophar. Som inte på något sätt gör dom rättvisa men måste ju få igång tråden igen. så här kan vi ju inte ha det komigen nuKommentar
-
-
å så tar vi väll en liten hel hets bild me då när ingen annan verkar villa skriva nå. men nu får de va bra. tre kort på en dag är ju rekordKommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_KNu vart det ju jätte dött här så slänger väll upp en kass bild på några av mina trophar. Som inte på något sätt gör dom rättvisa men måste ju få igång tråden igen. så här kan vi ju inte ha det komigen nu
Vilken "red" variant är det??? odlade eller VF?Kommentar
-
Ursprungligen postat av tegeVilken "red" variant är det??? odlade eller VF?Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesMoliro?
Dom som har sett dom live tror inte på moliro pga att dom tycker att dom är för röda... bilden som jag tog nu gör dom inte rättvisa på något sätt dels är bilden kass. och dels så brukar fiskarna i sig vara mer röda än vad dom är just nu. när dom är som rödast är hela fisken röd kroppen fenorna allt helt knall röd. Fast en sak som är väldigt slående med dom är att ofta är dom mörka när dom är bland stenarna sen när dom simmar ut blir dom ljusare. dom ändrar färg extremt fort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_KDom som har sett dom live tror inte på moliro pga att dom tycker att dom är för röda... bilden som jag tog nu gör dom inte rättvisa på något sätt dels är bilden kass. och dels så brukar fiskarna i sig vara mer röda än vad dom är just nu. när dom är som rödast är hela fisken röd kroppen fenorna allt helt knall röd. Fast en sak som är väldigt slående med dom är att ofta är dom mörka när dom är bland stenarna sen när dom simmar ut blir dom ljusare. dom ändrar färg extremt fort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_KNu vart det ju jätte dött här så slänger väll upp en kass bild på några av mina trophar. Som inte på något sätt gör dom rättvisa men måste ju få igång tråden igen. så här kan vi ju inte ha det komigen nuSenast redigerad av Falköping Andreas; 12 December 2006, 18:07.Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannevet du inte vilken sort det var när du köpte dom. mvh janne
köpte en yngel grupp på ca 2cm som skulle vara rödregnbågs moorii. vilket konstaterads ganska omgående när dom började färga att det inte var. Så någon grosist har klantat sig ganska ordenterligt. har dock glömt bort att fråga vilken men ska kolla om han kommer ihåg vilka de var han hade beställt dom från.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Falköping Andreasdet där är säkerligen Moliro. Har haft moliro själv och de skiftade precis som dina oerhört från att va hel röda till tljusare röda bara mitt på kroppen och ryggfanan o lite ljus bruna i rygg o mag delarna. den blåa kanten i undre fenfästet är något som finns på moliro med.
Vilket jag också kan tycka är lite lättare att blanda ihop kasanga och kalambwe än moliro. men jag är lååångt ifrån 100% att det skulle vara kalambwe. men vad det än är så är jag jätte nöjd med gruppen. hade först tänkt byta bort dom när jag kom fram till att det inte var kasanga men kunde inte pga att gruppen funkar så perfekt och att jag tycker att dom är snyggare än kasanga som jag igenterligen skulle ha haft. Men hade varit grymt skönt att veta med säkerhet vad det är. Hatar att inte vara hundra på vad man har hemma. vilket man iofs aldrig kan vara om man nu inte far ner och fångar dom själv.Kommentar
-
Hej, har själv Tr "Bright Red" Kalambwe hemma och måste säga att dom e väldigt lika de fiskar du har. Frågan e bara var din butik fått dom från då Kalambwe varianten inte verkar gå att få tag på någonstans( om det nu är Kalambwe du har). Har tänkt att utöka min grupp med ca 20 djur men efter att sökt genom i stort sett hela europas akvarieaffärer, grossister, odlare samt varit i kontakt med fångststationer och inte fått tag på några fiskar så kan man undra hur dom hamnat hos din fiskaffär? Kan du fråga dom ?
Mvh JohanKommentar
-
Ursprungligen postat av herjerHej, har själv Tr "Bright Red" Kalambwe hemma och måste säga att dom e väldigt lika de fiskar du har. Frågan e bara var din butik fått dom från då Kalambwe varianten inte verkar gå att få tag på någonstans( om det nu är Kalambwe du har). Har tänkt att utöka min grupp med ca 20 djur men efter att sökt genom i stort sett hela europas akvarieaffärer, grossister, odlare samt varit i kontakt med fångststationer och inte fått tag på några fiskar så kan man undra hur dom hamnat hos din fiskaffär? Kan du fråga dom ?
Mvh Johan
Har selv vært på jakt etter bright red'n og tilslutt fant jeg en nordmann som hadde en av de to vf gruppene som har kommet hit til norden,.. han har gruppen ennå, og den gir mye yngel som jeg har forstått.. men han bor i stavanger (vestlandet) så det er et lite stykke fra svergie.,,Kommentar
Kommentar