Ursprungligen postat av ozric
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr) -
Ursprungligen postat av kilovaBMWpower skrev
Murugon är som dom flesta troffar den kan fungera jätte bra med 10st men också bli skit.
Personligen tycker jag att en grupp tropheus ska bestå av 15-30st djur för att fungera.
Eller varför inte 1+1 som nästan alltid funkar bra.
Mvh kimNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesJag anser Muragon vara en av de tuffaste Troffarna. Har man inte koll varje dag i akvariet så är det risk att den som står längst ner i hierarkin är utan fenor å fjäll. Min grupp har decimerats från 18 till 12 fullvuxna djur, en annan sak är att mina Muragohonor får för sig att äta upp ynglen ungefär när det är dax att spotta ut dem. Men det är som sagt min grupp, en annan grupp kanske är lika harmonisk som Thomas Di Leva på valium.
Mvh KimTropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesFin bild, vad har du för troffegrupper? Och Ozric, imorgon, söndag, blir det den enda gången jag kommer att säga: Heja Djurgårn, usch, det smakade inte riktigt bra i munnen.
För dagen har jag en VF gr Lufubu och en odlad.Röda Kachese (ser mer ut som Ndole än den vanliga kachesen) ,Kiriza och så 8 Vf Nkonde och 24 odlade.Dessa ska väl slås ihop med tiden.Om det blir fler grupper så står Körsbär och Pemba högt på want-list.Men det verkar svårt att få tag på fina grupper där samtliga håller hög klass."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av robger-8Ozric, hur gick det med firrarna?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av ozricGick superbra! Kul att få tebax dem! De hade växt på sig i size men jag kände på en gång igen de flesta av de vuxna. Jag hade hoppats på att min "höger-hane" var vid livet men "vänster-hanen" var iaf det. Hos mig var han superlugn men var den som fick leka av flest honor. Igår började de skenleka.... Ungfisken får jag jobba lite på, de höll inte samma mått som de jag hade innan tyvärr. Blir spännande att se hur det går att sätta ihop till en tillräcklig stor lek-grupp senare. -ska kolla om jag har nån gammal (skit) bild på hanen...
Å Tack för hjälpen DjurgårnNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-
Mm,bra Nkonde är som knallgula Ilangi fast med gul till orangegul ryggfena.Men den är mkt variabel som grupp.
Dommarfan missade ju en stjärnklar straff. Så guldet vanns på fusk..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricMm,bra Nkonde är som knallgula Ilangi fast med gul till orangegul ryggfena.Men den är mkt variabel som grupp.
Dommarfan missade ju en stjärnklar straff. Så guldet vanns på fusk...
Fusk, var ordet + en korkad bakåtnick mot Helsingborg. Nästa år då dj................Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-
Kilova, hur stort akvarie har du dina 1+1 troffar i ?, mycket sten eller övrig inredning ? ,övriga fiskar ?Kommentar
-
Ursprungligen postat av SullguckuKilova, hur stort akvarie har du dina 1+1 troffar i ?, mycket sten eller övrig inredning ? ,övriga fiskar ?
Mvh KimTropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Hejsan på er.
Jag har nu ett 222 kar med 10 dubbar och 15 red chipimbi som jag tänkte sätta över i ett 375 liters, som har gått sedan i söndags med en fluval 404 + en 304 som jag hade i 222:an med troffarna. I 375:an bor det nu 2 malar sedan 2 dagar så dom har väl "bajjat" in det lite, så att säga.
Nu nu undrar jag: När kan jag sätta in firrarna och hur ska jag gå tillväga? Chipimbin satte jag in hos dubbarna för 2 veckor sedan och det har inte varit något problem för dom är ganska små, 4-5cm.
Ska jag sätta över alla på en gång eller ta exempelvis chipimbin först?
Tacksam för svar.
Mvh Björn.Senast redigerad av Gäst; 10 November 2006, 11:14.Kommentar
-
Björn; om jag hade varit du hade jag petat i alla samtidigt.Men håll koll på vattnet. Inte säkert det är tillräckligt "igång" efter så kort tid."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricBjörn; om jag hade varit du hade jag petat i alla samtidigt.Men håll koll på vattnet. Inte säkert det är tillräckligt "igång" efter så kort tid.
Björn.Kommentar
Kommentar