kan jag få ta över titeln för världens finaste troffeakvarium nu?
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av rascalkan jag få ta över titeln för världens finaste troffeakvarium nu?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénÄr det ingen som har några erfarenheter på mina spörsmål?Mvh
RobinKommentar
-
Är det någon som har erfarenhet av Murago? Hur står grupp behöver man ha?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
murago har ja för mej är en ganska ordinär troffe, med det menar jag att den är liksom "medium" i aggro, ungefär som regnbågarna..generalisering är det men men...Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Jag har en grupp med Dubbar och en grupp med bärnstensmoori gående i ett 540-literskar kan man sätta till en grupp snäcklekare där eller finns det risk för stress hos troffarna då? Snäcklekarna jag i sådana fall skall sätta dit är N. calliurus.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Murugon är som dom flesta troffar den kan fungera jätte bra med 10st men också bli skit.
Personligen tycker jag att en grupp tropheus ska bestå av 15-30st djur för att fungera.Kommentar
-
Ursprungligen postat av bmwpowerMurugon är som dom flesta troffar den kan fungera jätte bra med 10st men också bli skit.
Personligen tycker jag att en grupp tropheus ska bestå av 15-30st djur för att fungera.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Min erfarenhet är att det går att en liten troffegrupp om man har många andra fiskar(troffar). Har tex 6 fullvuxna Nkonde i ett 770 L. Innan jag slängde i ca 45 ungfiskar 3-7 cm av Katonga och Nkonde gick det inte alls. Men nu är det relativt lugnt i burken.
Till Matz säger jag: ibland gäller Less is more. Jag tror att det blir en fisksoppa av med fler arter än troffegrupperna och calliurusen, men som sagt smaken är delad.//RobertKommentar
-
Den här tråden börjar bli lite sömnig. Är det ingen som har några snygga bilder på sina Troffar? Ozric, Stiffe å alla andra?Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Hej!
Hej!
Ja jag kna ju lägga in några bilder på mina ursnygga troffar dom är förstklassiga efter VF föräldrar,Mvh Ann-MariKommentar
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Ja jag kna ju lägga in några bilder på mina ursnygga troffar dom är förstklassiga efter VF föräldrar,Mvh Ann-MariNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
BMWpower skrev
Murugon är som dom flesta troffar den kan fungera jätte bra med 10st men också bli skit.
Personligen tycker jag att en grupp tropheus ska bestå av 15-30st djur för att fungera.
Eller varför inte 1+1 som nästan alltid funkar bra.
Mvh kimTropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesDen här tråden börjar bli lite sömnig. Är det ingen som har några snygga bilder på sina Troffar? Ozric, Stiffe å alla andra?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricVi får nog vissla in Stiffe för det ändamålet ty jag kan ju inte fota... Men glad är jag för det för nu skall jag dra å hämta tebax mina gamla Nkonde...Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar