Det borde fungera utan problem, jag har precis de fiskarna tillsammans med troffar och det fungerar utmärkt. Just nu simmar det runt ett 20-tal "julle yngel" i karet. Troffarna bryr sig inte ett dugg......
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Hur många Kiriza bör man ha blir det för lite med 20 stycken som jag har beställt? Sen har jag en cirkulation i mitt kar på drygt 3000liter i timmen. Det bör väl räcka gott?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
borde fungera utmärkt!1m³ afrika i vardagsrummet!
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=164682
http://www.akvarieforening.se/Kommentar
-
Så ni tror det räcker med bara 20 stycken Kiriza. En del säger ju att man bör ha minst 25-30 stycken. Men jag tyckte det blev för mycket för ett 325-literskar.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénSå ni tror det räcker med bara 20 stycken Kiriza. En del säger ju att man bör ha minst 25-30 stycken. Men jag tyckte det blev för mycket för ett 325-literskar.
Hade för några år sedan en Kirizagrupp på 15 individer i en 500 liters burk men var tvungen att utöka med en grupp Moliro pga att den dominanta Kirizahanen blev för intensiv mot övrigt Kirizor. Du får väl prova med 20 st till att börja med och antagligen kommer det fungerar utmärkt.
Får du problem så får du åtgärda dessa när de uppstår.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
vad kan problemet vara som uppstått då mina fiskar helt plöstligt försöker ta luft från ytan (slår huvudet i täckglaset)... känns lite oroande då de aldrig gjort detta förut.Kommentar
-
Försöker de verkligen snappa efter luft då? Mina är ofta uppe i hörnen där täckglasen är skurna och gnager på lite matrester som fastnar där i fukten. Och då kan det småtjonga i glaset.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Ursprungligen postat av rascalvad kan problemet vara som uppstått då mina fiskar helt plöstligt försöker ta luft från ytan (slår huvudet i täckglaset)... känns lite oroande då de aldrig gjort detta förut.Kommentar
-
skulle kunna vara som per säger, det vore inte omöjligt då jag snålmatar iom. ny fisk... de blir tokiga då jag matar så det är inget med intrit etc... har syreslang kopplad på cirklulationspumpen så det skall inte vara något problem, bytte även lite vatten för säkerhets skull.
dock är det ju mer som per säger, de går ju inte och tar luft utan de tar sats och slår huvudet i täckglaset.. hör att det smäller bortemellanKommentar
-
Ursprungligen postat av rascalskulle kunna vara som per säger, det vore inte omöjligt då jag snålmatar iom. ny fisk... de blir tokiga då jag matar så det är inget med intrit etc... har syreslang kopplad på cirklulationspumpen så det skall inte vara något problem, bytte även lite vatten för säkerhets skull.
dock är det ju mer som per säger, de går ju inte och tar luft utan de tar sats och slår huvudet i täckglaset.. hör att det smäller bortemellanKommentar
-
hoppar dom inte ur karet så är dom nog bara uttråkade eller hungriga påfåglar brukar hålla på så då smäller det ordäntligtKommentar
-
Hejsan alla Tropheusfantaster! Jo jag undrar om man kunde ha Neolamprologus calliurus i mitt 540-literskar där det går 20 dubbar och 10 bärnstensmoori. För övrigt får jag hem 20 Kiriza imorgon (spänd!!!!). Dom skall gå i ett 325-literskar tillsammans med en grupp L. multifasciatus och ett par Transcriptus,To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av rascalskulle kunna vara som per säger, det vore inte omöjligt då jag snålmatar iom. ny fisk... de blir tokiga då jag matar så det är inget med intrit etc... har syreslang kopplad på cirklulationspumpen så det skall inte vara något problem, bytte även lite vatten för säkerhets skull.
dock är det ju mer som per säger, de går ju inte och tar luft utan de tar sats och slår huvudet i täckglaset.. hör att det smäller bortemellanNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénHejsan alla Tropheusfantaster! Jo jag undrar om man kunde ha Neolamprologus calliurus i mitt 540-literskar där det går 20 dubbar och 10 bärnstensmoori. För övrigt får jag hem 20 Kiriza imorgon (spänd!!!!). Dom skall gå i ett 325-literskar tillsammans med en grupp L. multifasciatus och ett par Transcriptus,To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Halllooojjj!
Hej!
Jag har fortfarnade inte fått svar på min fårga hur man fr in mobilkamera foton på forumet jag utvecklar just nu the countrys must beautiful troffe akvarium,Mvh Ann-MariKommentar
Kommentar