Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Midas_Tom
    Användare
    • March 2005
    • 809

hej .. vad matar ni era tropheus med ? matar bara med räkmix kan man mata med något annat ?
    //tom

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Ursprungligen postat av Midas_Tom
      hej .. vad matar ni era tropheus med ? matar bara med räkmix kan man mata med något annat ?
      Många matar med koipellets i stadiet 2-5 cm vet jag. Vet dock inte efter. Då jag hade troffar matade jag med JBL Novo Rift.
      Mvh
      Robin

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

Ursprungligen postat av annmari
        Hej!
        Idag kommer några bilder på mina troffar ni får faktsikt ursäkta mig men dom är tagna med mobilkamera så det är inte proffsigt sedan är inte akvariet klart utan under uppbyggnad,håll till godo när dom kommer,Mvh Ann-Mari PS Jag har Comwiue som operatör och då är det gratis med mms varje Fredag
        Jaha, bara att vänta till nästa fredag alltså.
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Danne_K
          Användare
          • February 2006
          • 777

Ursprungligen postat av Wilhelm
          Jaha, bara att vänta till nästa fredag alltså.
          skulle nog inte hoppas allt för mycke på de...

Kommentar

• Danne_K
            Användare
            • February 2006
            • 777

Ursprungligen postat av Midas_Tom
            räkmix, spirulina, å så ett mubna foder från tropical.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
              Jo du Danne K det är på gång bilderna kommer up ikväll,akvariet är fortfarande under utveckling,men snygga firrar se det har jag och dom blir bara finare,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Danne_K
                Användare
                • February 2006
                • 777

Ursprungligen postat av annmari
                Hej!
                Jo du Danne K det är på gång bilderna kommer up ikväll,akvariet är fortfarande under utveckling,men snygga firrar se det har jag och dom blir bara finare,Mvh Ann-Mari
                jaha.. okej då fortsätter vi i spändförväntan på sveriges snyggaste tropheus tank...
                och hoppas på att det nu kommer ut bilder idag

Kommentar

• Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 7334

Lovade Ann-Marie att första gången hjälpa henne med lägga upp bilder hon tagit via sin mobiltelefonskamera.

Näst gång så hoppas vi att hon fixar det själv, eller ber någon av er andra enkelt beskriva hur man gör.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Robbe
                    Användare
                    • February 2003
                    • 527

Ja du Ann-Marie,nu ser man ju helt klart att du absolut inte överdrivit med att du har Sveriges snyggaste Troffe kar,för något liknande har väl sällan skådats.............

Kommentar

• rascal
                      Användare
                      • September 2006
                      • 41

fiskarna är ju fina!

skulle gärna lägga in ett kort på mitt akvarium, men har ingen kamera O.o

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                        Tack Joakim för att du la ut bilden och tack för era fina ord akvariet ska bli ännu bättre som jag sa det är bara början,jag tänker ta en massa bilder i olka vinklar men kan någon säga mig hur man går tillväga med en mobilkamera?när jag tagit bilden hur får jag ut den på forumet?en gammal tant som jag behöver lära mig ny teknik när jag var ung då var det papper penna och suddgummi som gällde,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej! Hur gör man?!

Hej!
                          Ja då kanske någon kan tala om för en som inte är så där otroligt bra på ny teknik hur man går tillväga när man lägger upp foton från mobilkameran på forumet,alla råd mottages som sagt,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• LN
                            Användare
                            • December 2004
                            • 4744

Ja ja kan inte heller men min dator har ett litet program som heter HP Fotosmart där jag kan på ett enkelt sätt ändra storleken så att "Hantera bifogade bilder" tar emot min bild.

På den andra dator laddade jag hem ett litet gratisprogram som hette Irfanview.
                            Det var visserligen på engelska men det fanns en flik där där det var lätt att ändra bildstorleken.

I början gjorde jag så att jag sände en bild till mig själv och då stälde bilden om sig så den blev mindre, Men det var ett väldigt krångligt sätt.
                            Senast redigerad av LN; 22 October 2006, 20:32.
                            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                              Jag måste återigen fråga hur man gör med bilden efter den är tagen för och få ut den på forumet?Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Matz Karlsén
                                Användare
                                • February 2004
                                • 1127

Hej jag har beställt kiriza från aquariummalawi som skall gå i ett 325-literskar. Min fråga är jag har två par J. transcriptus och en grupp multifasciatus kan jag låta dom gå kvar?
                                To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

Arbetssätt...