Med tanke på hur många duktiga fotografer det finns här ber jag om ursäkt för den usla kvalitén på bilderna men här är två iaf....
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av steveharris20 akvarium med tanganyika låter som en dröm, blir väl många troffar då... .Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av steveharrisMed tanke på hur många duktiga fotografer det finns här ber jag om ursäkt för den usla kvalitén på bilderna men här är två iaf....
http://www.zoonen.se/perzoonen/galle...859&gid=909357Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-
Jag tyckte också att de såg ut som pemba men säljaren var säker på att han köpt dom som kiriza i en akvariebutik i Malmö (Glömt vilken). Har haft dom i 8 månader nu och matar endast med JBL Novorift, de hade fått nått flingfoder innan. De gick 10 st i ett 175 liters och verkade trivas utmärkt där, nu är de 11 och går i ett 540 med dubbar + att jag har 8 yngel i ett annat kar. Har tänkt att tillföra ynglen när de växt till sig lite men de växer låångsamt. Har precis flyttat dem till ett större kar och ger mat oftare så de förhoppningsvis ska växa fort......PatrikKommentar
-
Om det är hanar blir jag inte så värst förvånad om det är Kiriza,Steve. Mne honor skall ju gå i knallgult. Jag har fövisso några honor som det kommit fram oranga prickar/fält i det gula bandet,men då har jag laborerat med astaxanthin också på dessa(vilket jag har ångrat...) Detta går förvisso tillbaka om man upphör m "asta".Utav mina hanar som har mest orange i sig,är de som är välmående men inte dominanta. Får en hane med djupt orange,nästan rött band dominera under lång tid så blir bandet mer guldgul/orange.
Är samtliga dina lika oranga Steve H,har du månne bara hanar??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av steveharrisMed tanke på hur många duktiga fotografer det finns här ber jag om ursäkt för den usla kvalitén på bilderna men här är två iaf....
http://www.zoonen.se/perzoonen/galle...859&gid=909357
Bilder är inget att skämmas över dom är bra !Kommentar
-
välkommen mikael till forumet det är gött när det kommer en som verkligen kan det här med troffar, det var det bästa jag har läst när det gäller mat och medicinerig till troffar.
men det är klart ska någon ha koll på det så är det du med den erfarenhet du har att hålla troffar. mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannevälkommen mikael till forumet det är gött när det kommer en som verkligen kan det här med troffar, det var det bästa jag har läst när det gäller mat och medicinerig till troffar.
men det är klart ska någon ha koll på det så är det du med den erfarenhet du har att hålla troffar. mvh janne
Det var ju nästan som värsta kärleksförklaringen,härligt med kärlek på forumetKommentar
-
Ursprungligen postat av ozricSå här såg mitt Kiriza-kar ut förut. Oranga hanar och gula honor.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-
Alla är orange, även honorna. Därför har jag trott hela tiden att det är pemba, men nu blivit lite osäker. Därför ska man ju vara noggrannare vid köpet så man vet med säkerhet vilka fiska det är. Man får ju i många fall lita på säljaren helt och hållet. Naturligtvis så har man ju en del förkunskaper och läst på sig en del om just det man är ute efter, men hädanefter ska jag bli bättre på att verkligen "kolla upp" fisken innan pengarna byter ägare....PatrikKommentar
-
Patrik: Det måste ju vara pembor du har om alla är orange. Pemba är ju menade att vra orange =)
Är det den klassiska orangemoorin så är den ju inte lika rödorange som de som kallas för pemba nuförtiden.
Kirizan SKA ha gula honor och orange/brandgula hanar./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Tack för det klargörandet Jonas. Dom går ju som bekant med dina gamla Dubbar som mår alldeles utmärk och leker med jämna mellanrum.
Ps Tror jag såg dig på Wasp spelning på SRF, du försvann dock snabbt i publikhavet....DsPatrikKommentar
-
Ställer frågan här direkt till er Troffekunniga.
Ska starta ett 200 liters hörnkar med ett ordentligt stenröse. Tänkt mig 8-10 troffar, L. multifasciatus, ev. Leulupi.
Så här kommer frågan.
Kan man köra leulupi ihop med troffar????Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Svar: ja. Jag hade mina med ikola och pemba utan problem. Mina är ganska snälla men inga problem alls, enda nackdelen jag kan tänka mig är ju att de är sugna på troffeyngel.
Mvh/ BBKommentar
-
Är rädd att Multifasciatus`en vållar större problem,LN...."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar