Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

Vet inte säkert om det beror på spirulinan i flingorna men matar jag för mkt med det blir mina Kiriza matta i i färgen. Nu på sistonde har även Lufubun också blivit det, och dem har jag gett rätt mkt Super Forte till. Njä, känns inte bra...
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

Kommentar

• specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

ok, det här med foder och troffar är minst sagt marigt och jag har matat med jbl novorift men slutat pga att det smutsar ner lite för mycket, nu matar jag faktiskt uteslutande med cyclop eeze och koi pellets! än så länge ser det bra ut, fin avföring, nästan ingen nersmutsning, men ja får se hur det utvecklar sej...är lite nyfiken på Ocean Nutrition och Omega One
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• akva99
        Användare
        • September 2005
        • 527

personligen tycker jag att avföringen skall se ut som på stiffes bilder. och det gör mina om de har alger att beta av annars kan det vara olika med avföringen. men de leker och mår bra ialla fall.peter

Kommentar

• stiffe
          Användare
          • April 2002
          • 953

Ursprungligen postat av deelay
          Grymma =)

vad är det för kille på första bilden stiffe?
          Det är Tropheus Brichardi Isonaga men det är faktiskt inte att det är en kille utan en tjej

Skickar med en tollebild till
          mvh Stefan

Kommentar

• stiffe
            Användare
            • April 2002
            • 953

Samma hona som på första tollebilden men här tuggar hon,det syns kanske dåligt när fotot är så här litet men annars så ser man två av äggen i hennes mun
            mvh Stefan

Kommentar

• stiffe
              Användare
              • April 2002
              • 953

Ahh,vad fan jag skickar med en Isonga till när jag ändå är igång men denna gång utan tolle dock,håll till godo
              mvh Stefan

Kommentar

• specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

ja fina är dom, var kommer dom ifrån-är dom vf eller odlade?

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• stiffe
                  Användare
                  • April 2002
                  • 953

Ursprungligen postat av specmats
                  ja fina är dom, var kommer dom ifrån-är dom vf eller odlade?
                  Dom är vildfångade och köpta av Kennet i Hjo
                  mvh Stefan

Kommentar

• zeke66
                    Användare
                    • May 2006
                    • 106

Toffar

Tja alla troffe diggare..Har nu efter mycket om och men skaffat mig en burk till och ska flytta över min fisk till den.Så mitt 540L blir nu snart ledigt till förmån för troffar =) Tänkte skaffa mig kiriza..Hur många kan jag ha i min burk och kan jag ha något annat gående med troffarna?
                    450 L med Tropheus Ilangi F1

Kommentar

• specmats
                      Användare
                      • December 2004
                      • 3060

vad är det för längd? ja skulle satsa på minst 30 stycken men gärna fler, sällskap finns det massor att välja på som exempelvis snäcklekare mm, personligen har jag aldrig andra ciklider me troffar utan uteslutande malar ur släktet Corydoras som håller rent på botten.

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• zeke66
                        Användare
                        • May 2006
                        • 106

Ursprungligen postat av specmats
                        vad är det för längd? ja skulle satsa på minst 30 stycken men gärna fler, sällskap finns det massor att välja på som exempelvis snäcklekare mm, personligen har jag aldrig andra ciklider me troffar utan uteslutande malar ur släktet Corydoras som håller rent på botten.
                        Akvariet är standard 150*60*60....Hmm gäller bara att hitta någon nu som säljer troffar suck då köp och sälj är nere här lär man få vänta...

Kommentar

• ozric
                          Användare
                          • March 2004
                          • 3187

Kolla.. http://www.fiskformedlingen.se/ ... där finns det lite Kiriza att välja på *host*

Jag skulle som Mats sa satsat på minst trettio st.Som "städare" har jag Synodontis Petricola (stör ej troffarna som S.Multipunktatus). Som grannar funkar Jullar och/eller Eretmodus utmärkt.....finns mkt att välja bland.Snäcklekare har jag mindre bra erfarenheter med ihop m troffar.
                          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                          c",)

Kommentar

• zeke66
                            Användare
                            • May 2006
                            • 106

I dag har jag ju ett eheim 2028 som ytter filter till burken och en cirk pump new jet med filter patron till som pumpar 1100L i timman så tillsammans så ger dom runt 2150L timman. Tänkte köpa en till new jet med filter patron då blir det ju runt 3150L i timman i mitt 540 räcker det till troffarna?Eller så stoppar jag i en annan pump som jag har den pumpar 3000L och heter maxi jet.Så då blir komb, Eheim 2028 som yttefilter 1050L timmen med maxijeten på 3000L i timmen så ihop blir det ju då 4050L i timmen blir det för mycket??Många frågor he he Hoppas det är ok,,Men vill ju att fiskarna ska få det så bra som möjligt.
                            Fråga 2 du jag ska beställa grejor från nätet till burken kan man ge troffarna detta att äta Nutrafin max sticks m spirulina??
                            Senast redigerad av zeke66; 15 May 2006, 16:06.

Kommentar

• Christian Alfredsson
                              NCS Medlem

• April 2002
                              • 4179

Det verkar funka bra att blanda Troffar med andra arter om man tittar på denna filmen. Tycker det var lite coolt att se dem i ett sällskapsakvarium

Christian Alfredsson
                              http://www.zoopet.com
                              http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Perikles
                                Användare
                                • December 2005
                                • 658

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                                Det verkar funka bra att blanda Troffar med andra arter om man tittar på denna filmen. Tycker det var lite coolt att se dem i ett sällskapsakvarium

http://www.dailymotion.com/Intercepter1/video/125365
                                Rötter i Tanganyika/Malawi-akvarium???? = Fenröta, enligt mina erfarenheter. Eldbuk med golden, håhåjaja. Nä, lite ordning på torpet vill i.a.f jag ha.
                                Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                                -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                                Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

Arbetssätt...