Min kompis Bärnsten.
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Sluta Bright_Blue annars kommer jag skicka räkningarna till dig när jag måste köpa fler tropheusar =)
gillar dubbarna... vilken variant e det?Kommentar
-
Det är Maswa. Ja Tropheus är kul. Ikolagruppen är decimerad så det är bara 18 kvar av 24 sen jag satte ihop dem med moliron, moliron har jag bara 11 kvar av men de verkar vara krya nu.Kommentar
-
Deelay;jag skulle ha kört enbart med Tropicals i nån vecka tills gruppen acclimatiserat sig riktigt och att du är säker på att de funkar. Sedan skulle jag börjat mata försiktigt med det fodret som är tänkt att de ska gå på. Men börja försiktigt!! Låt övergången gärna ta månader ist för veckor. (Ja,det e bara dumt att chansa....)
Är det Aqutic Nature som gäller?? Mitt tips;låt pelletsen svälla minst 5 min innan du ger dem."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
Sjyst bb men du skulle nog kanske skippa blixten framifrån... blir lite skumt ljus.
Hur många olika grupper har du egentligen? Du hade bara 11 moliro kvar sa du, hur många va det från början?Kommentar
-
Jag köpte 23 men det gick ju åt skogen men kvarvarande ser riktigt bra ut. Nu har jag Bemba, Ikola och moliro. Igår köpte vi en grupp golden chisanse på 18 djur den grupen äger jag 50% av med polaren, maswan äger jag hälften av också.Han äger Bärnstenen och kachesen. Så sammanlagt har vi 7 grupper. Får testa det med blixten nästa gång : )Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueJag köpte 23 men det gick ju åt skogen men kvarvarande ser riktigt bra ut. )Kommentar
-
Olika bakterierkulturer mellan ikolan och moliron så det var väl magarna som pajade tyvärr. Tänkte komplettera moliro-gruppen sen.Kommentar
-
Är det någon som vet vad dom utfodrar med på dessa annläggningar nere vid tex Burundi hos Brichardi. Vore ju som sagt kul veta efetrsom omställningen för fisken fodermässigt blir ju ganska omfattande efter en export, den får ett foder där den går i burundi sen kommer den till en grossist i sverige där den komemr få ett annat sen efter 1 vecka hamnar den i butik med ytterligare ett nytt foder för att en vecka senare hamna hemma hos någon som i sin tur matar med annat =) vem faen skulle inte få ont i magen av det,Kommentar
-
-
Jag har hört att akvarieleasing matar samtliga troffar med AN excell så de kanske fått en liten chans att komma igång iallafall Men jag undrar även jag vad dom matar med nere i afrika?Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayÄr det någon som vet vad dom utfodrar med på dessa annläggningar nere vid tex Burundi hos Brichardi. Vore ju som sagt kul veta efetrsom omställningen för fisken fodermässigt blir ju ganska omfattande efter en export, den får ett foder där den går i burundi sen kommer den till en grossist i sverige där den komemr få ett annat sen efter 1 vecka hamnar den i butik med ytterligare ett nytt foder för att en vecka senare hamna hemma hos någon som i sin tur matar med annat =) vem faen skulle inte få ont i magen av det,Mvh
RobinKommentar
-
-
Kommentar