If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det 6 av de vildfångade och en F1. Tyvärr tror jag könsfördelningne är 5 hanar och 2 honor, varav f1:an är hona. Sedan har jag 6 st 2-2.5 cm yngel också.
Problemet är att de går i ett väldigt litet kar, 200 l med en längd på 110 cm. Visserligen fungerar det för tillfället utmärkt, men av lite erfarenhet så har jag lärt att man ska vara beredd på det mesta... ; )
Vilken storlek kör ni på sanden
Har själv provat 0,33 men den blev som cement.
Provade sedan 0,4-0,8 och 0,8-1,2 och det var snyggt.
Men den sanden blir ju så mörk jämfört mot 0,33 och i lokal har man juinte alltför mycket ljuse.
Man kanske skulle byta ut korallgrusen vad är er erfarnehet på hur fisken färga mot underlaget??
Stefan jag tror jag har din gamla Tropheus Ikola-grupp eller en yngelgrupp från din grupp? Jag köpte en grupp i somras och han sa att de kom från dig, kan det stämma?
Lennie;- tycker Meiers finaste korallkross är överlägset bäst av allt jag testat. Den är inte kritvit som grövre korallsand varit som jag testat men den håller sig ljusare mkt längre än den grövre. Starkt klart ljus + ljust bottenmaterial till ljusa Moorii-varianter = bättre utfärgning,enligt mig.
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Finns det några bra ställen i/runt Varberg som har troffar, jag kommer att vara i Varberg V31 (åker hem på fredagen) så tänkte passa på att besöka några. Kanske det finns någon odlare eller någon annan som vill kränga någon grupp. Jag är ute i god tid så jag hinner planera allt som ska göras.Tänkte även ta en tur till Ängelholm för att träffa några kompisar,så även åt det hållet går bra.
Jag vet inte om jag bara hade tur men, när jag satte samman mina grupper (dubbar+kashese) så kom de i karet samtidigt och allt gick hur bra som helst, inga konstigheter. Med mina maswa+bemba var det inte heller några konstigheter fast maswan hade gått ett par månder i karet innan bemban kom i. Så jag har inte gjort något speciellt alls, bara satt ihop grupperna. Jag vet inte om detta är att rekomendera för när jag sålde mina 1+3 ikola till en kille med en grupp livua på ca 20 djur så blev livuagruppen ihjälslagen på bara några dagar. Men för mig har det funkat att "bara göra det".......
Har ju hört motsatsen med.. att dom blir stressade och får förstoppning/soten .
I mitt fall rör det sig om ikola och moliro.
Moliron skall bara växa på sig lite innan jag funderar på att släppa ihop dom i ett 720.
Kommentar