If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nkonde står högt på "wantlist".Den saken är klar. Kommer skaffa den igen i sinom tid.
Men även Mpimbwe Red Cheek (alt. Korongwe) har jag länge sneglat på,de är ju även snygga som ungfisk.
Men även fina Körsbär står högt såsom Röd Regnbåge eller Ilangi.
Vad har ni andra för favoriter som ni ännu inte har hemma???
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Jag är lite gammaldags av mig. Förutom de dubbar jag redan har så står orangemoori på önskelistan. De sydliga varianterna är jag inte så mycket för. En Tropheus ska ha en färgad kil, that's it! ;-)
fina Caramba tycker jag är grymma även Bulus som siyeswe, Brichardi Isonga är en mkt eftertraktad troffe har ja förstått och när man ser den är det lätt att förstå varför.andra är fina Kasakalawe och Kapampa "lime spot"
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Moliro ska jag ha hemma med mina ikola, Kasakalawen är en annan och sen nkonden du hade ozric, är ju också ett alternativ av tropheus man vill ha. Vi är ett gäng från kalmar som ska ner till skåne den 25 mars så då hoppas jag det blir 1 alt. 2 grupper till men först måste jag bli av med mina furcifer.
En riktigt fin Moliro-grupp är heller aldrig fel! Har dock haft tre stycken gr. hitintills men aldrig blivit nöjd med någon av dessa. Samma med Pemba...
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
har haft Moliro och dom var mkt granna,har tyvärr inte sett den kvaliten sen dess,det här var runt 96-98 så det var nåra år sen, Chimban kan oxå vara snygg men kräver lite mer "planerad" inredning för att komma till sin rätt
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Den här bilden har jag precis tagit på en av mina vildfångade. Funderar lite på den svarta pigmentfläcken som den har. Den har haft fläcken sedan jag köpte fiskarna och har sett ungefär likadan ut hela tiden. Den här fisken är förresten den enda som har en sådan svart fläck.Vad tror ni att det är? :
Kommentar