Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Kul att vi delar samma tanke om Illangi Slobban. Gillar dem inte heller.
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• ozric
      Användare
      • March 2004
      • 3187

Varför gillar ni inte dem?? Näst snyggaste Mooriin ju,enligt mig!! Tyvärr ännu för dyr...
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

Kommentar

• blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

Haha jag som hållt tyst så länge för att jag inte trodde det var nån idé att säga nåt Gillar inte alls ilangin. Inte ens top tio!

Kommentar

• Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

Ozric - och dyr kommer den att förbli för den är rätt ovanlig... vad jag vet. Men (!) det ska inte vara det som gör den fin. Tycker färgerna är gräsliga.
          Mvh
          Robin

Kommentar

• Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

kolla bilderna! en solitt gulorange fisk med rött huvud...hur kan ni inte gilla dem?? Det är ju en helt otroligt vacker fisk....men smaken är ju som baken, hårig ;-)
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

Det var ett personligt påhopp!! ;-)
              Mvh
              Robin

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10777

En grupp Ilangi är något bland det vackraste jag sett i troffeväg...ofattbart snygga färger och med troffarnas livlighet så var det en fröjd för ögat när jag såg ett kar med vuxna, härligt utfärgade Tropheus Ilangi...

Calle...Du gillar ju bara bruna firrar* så det är väl inte så konstigt att du reagerar negativt på lite färger...*asg* []

*I någon tråd...någonstans här...så skrev någon ned Cutekids förkärlek till "bajsbruna" fiskar. Därav mitt skämt...sorry Calle...ta inte illa upp. ;-)

Kommentar

• Cutekid
                  Användare
                  • January 2003
                  • 3368

Fattar inte hur alla kan säga att brichardis är bruna och tråkiga. Finns ju en uppsjö av färggranna brichardis. Och det gnistrande blå ögat har något som ingen utav de andra troffarna kan slå.

Mvh
                  Carl

Kommentar

• ozric
                    Användare
                    • March 2004
                    • 3187

Det där med "bajsbrun" känner jag igen..
                    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                    c",)

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10777

Jag ser tjusningen i Brichardi arterna...men jag förstår de som inte gör det då de arterna i det stora hela inte bjuder på mycket annat än fiskens form och så det där lilla extra som finns på något enstaka ställe på fisken (ögat, kinderna eller ljusare ränder/gula ränder på kroppen).

Kommentar

• frasse74
                        Användare
                        • December 2002
                        • 97

Jag var och köpte 30st Kasakalawe av Christer på akvarielagret idag.

4-5cm stora ungefär.

Dessa simmar nu omkring i mitt RIO400 med BTN Rocky bakgrund.

Kommentar

• Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

Robin: Med heder o samvete menade jag inte det då jag inte spanar in de bakre kroppsdelarna hos samma kön =)

Och jämför mängden färg på Illangi och brichardi så är där en stoor skilnad. Birchardi ÄR bajsbruna. Inget fel i det, men inget som tilltalar mig då jag verkligen gillar gult och rött på fiskarna. Illangi är således en av mina troffefavoriter, men jag ska ju inte ha troffar på ett tag och därför får jag vänta med såna, får hålla mig till Goldens sålänge =)
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Cutekid
                            Användare
                            • January 2003
                            • 3368

Putsa glasen lite bättre Jonas. Finns bara en brichardi som kan kallas bajsbrun .. så dra inte alla över en kant
                            Carl

Kommentar

• Stelin
                              Användare
                              • December 2002
                              • 1338

Jag gillar Ilangin på bild.
                              Bla så tycker jag fiskarna på MalawiJannes Ilangi som finns i bildarkivet ser riktigt fina ut. Även Stiffes bilder på den tidigare i den här tråden. Jag har dock sett två grupper av ilangi Live så att säga och dessa gillade jag inte.

Hos samma odlare som jag såg den ena gruppen av Ilangi hos såg jag också ett par olika grupper av Brichardi's(men fråga mig inte om namnen på dom för det minns jag inte[]). Och dessa gillade jag helt klart. På bild såg dom inte speciellt roliga ut. Men där var något speciellt med dom. Och hade jag bara haft plats skulle jag definitivt kunnat tänka mig en sådan variant.
                              Senast redigerad av Stelin; 06 February 2006, 07:40.
                              //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

Jag tycker det är skitsvårt att ha en spec favorit. Jag tycker flera arter är hur snygga som helst men någon favorit finns det inte.

Frasse: Jag blev avis!
                                Mvh
                                Robin

Kommentar

Arbetssätt...