Ursprungligen postat av Beast
Vieja 2006
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Ove PlanstedtJo samma här, och microphtalma skulle jag inte tacka nej till heller.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Ursprungligen postat av BeastDessa ska finnas i butik i norge ( fråga inte var) på ca 8 cm och ca 300:- st. Dags att göra en tripp snartKommentar
-
Ursprungligen postat av Ove Planstedt
Ja Norge är ju nära.Mvh Jocke
-
vad yrar ni om nu...microphtalma, Guttulatus, Hartwegi och Tuyrense...
då ska jag även drömma om några viejor.....tex Vieja intermediaKommentar
-
Ursprungligen postat av Luttvad yrar ni om nu...microphtalma, Guttulatus, Hartwegi och Tuyrense...
då ska jag även drömma om några viejor.....tex Vieja intermediaMvh Jocke
-
Ursprungligen postat av BeastHmm nu ska vi se, ligger inte Microphtalmus och intermedius kvar i Chucosläktet ihop med Godmanni???
Rätta mig om jag har fel?Kommentar
-
hmm kollade även cichlidpress om viejor och där ingår argentea, bifasciata, breidohri, fenestrata, godmanni, guttulata, hartwegi, heterospilus, intermedia, maculicauda, melanurus, microphthalmus, regani, synspila, ufermanni och zonata...fast jag vet inte kanske erik åhlander eller ola svensson eller nån annan kan svara på.
Vieja-släktet kanske är som Aequidens eller Cichlasoma-släktet har för mig att de är inte ett äkta släkte utan de håller på att dela upp domKommentar
-
Ursprungligen postat av BeastTycker det är dags för en uppdatering av vilka Viejor som simmar i våra kar nu, dessa har jag just nu:
10 st Argentea 5-6 cm.
1 par Bifasciata F1 "rio chakamax" 13-15 cm.
1 par Breidohri 13-18 cm.
6 st Fenestrata 7-11cm.
1 Argentea 15 cm.
1 par Bifasciata 20-32 cm.
3 Breidohri 15-18 cm.
1 par Maculicauda 28-32 cm.
1 par Melanura 18-23 cm.
1 par Regani 17-20 cm.
1 par Synspila 16-23 cm.
4 Ufermanni 15-17 cm.
1 par Zonata 16-18 cm.
Bifogar en helt nytagen bild på min Melanurahane... en riktig färgklick i karet...Kommentar
-
Oj vad det händer saker i viejatråden när man har akvariedag och särskild tillsyn på samtliga baljor .
Har två Vieja arter för tillfället:
Vieja Bifasciata F1 "Rio chacamax" förmodligen 2 hanar.
Vieja Zonata Par
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av Pangaea
Bifogar en helt nytagen bild på min Melanurahane... en riktig färgklick i karet...Kommentar
-
-
-
Ursprungligen postat av Ove PlanstedtJo det gör dom ju, men ex fishbase erkänner inte Chuco släktet och vad jag hört så är de enda "äkta Viejorna argentea, regani och maculicauda resten hör till paratheraps.
Rätta mig om jag har fel?Mvh Jocke
-
Ursprungligen postat av PangaeaTjaa... Jag får väl lämna in en uppdatering jag också även om det inte hänt så mycket på sista tiden...
1 Argentea 15 cm.
1 par Bifasciata 20-32 cm.
3 Breidohri 15-18 cm.
1 par Maculicauda 28-32 cm.
1 par Melanura 18-23 cm.
1 par Regani 17-20 cm.
1 par Synspila 16-23 cm.
4 Ufermanni 15-17 cm.
1 par Zonata 16-18 cm.
Bifogar en helt nytagen bild på min Melanurahane... en riktig färgklick i karet...Mvh Jocke
Kommentar