If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hmm... mjaee... det vet jag inte riktigt om jag håller med om...
Hmm... jo det är klart, Argentea förstås, och Breidohri , det är angenäma problem man har när man är intresserad av Vieja, alla är snygga och en del lite snyggare beroende på smak.
Hej,
ja, tråden har legat ett tag. I dag har jag Vieja Zonata, en hane och en hona som parat och lekt en gång, dock utan vettigt resultat. Jag köpte dessa ciklider i våras nån gång som så att säga utfyllnad/slagpåsar för de andra cikliderna. Då var de c:a 5 cm och den hane jag har är nog den snabbast växande ciklid jag haft någonsin, helt sanslöst egentligen, den är runt 20 cm och bossar i karet idag. Den är alltså större än de Pearsei jag har och som jag skaffade för över ett år sedan som 4cm yngel. Hanen börjar få brant panna och är ruskigt vacker, dessa utfyllnadsfiskar/slagpåsar blir nu kvar, har verkligen fattat tycke för dom!
Vissa ickeofficiella uppgifter gör gällande att jag kommer över en Bifasciatum hane "rio chacamax" under hösten här . Det blir grejer det!
ouch .. den zonatan riktigt snygg. var trött på mina centralare efter en massa midas och trimac som bara gjorde allt tråkigt ( min mening ) men nu blev jag sugen på att rusta upp mitt CA kar igen ..
Jodå, de går inte tillsammans för tillfället, de har parat o lekt en första gång när de gick ihop, nu går honan i 540n med jaggaparet i väntan på lite ordning på fiskbeståndet, sen får de återse varann igen.
ouch .. den zonatan riktigt snygg. var trött på mina centralare efter en massa midas och trimac som bara gjorde allt tråkigt ( min mening ) men nu blev jag sugen på att rusta upp mitt CA kar igen ..
vart får man tag i zonata ?
I Norrköping finns nog goda förutsättningar att få tag i Zonata. Mailar dig en kontakt.
Kommentar