Vieja 2006
Kollaps
X
-
_____________________________________________ -
Tycker 1:an definitivt ser ut som en hane och 2;an och 3:an honor. Sedan hur det är med art är svårt men 2:an ser ut som en typisk Synspila hona.
Mvh JariKommentar
-
kanske ska tillägga att 2.an och 3.an när de gruffar blir väldigt starkt orangefärgade medans 1.an och de andra inte blir detta. de är mörkare helt enkelt, mer röda kanske man kan säga och 2.an och 3.an mer orange, och även svartare på buken och fram på undersidan av munnen än de andra._____________________________________________
Stefan Fridén
Timmele
720l CA med Vieja Melanurum och Vieja Zonatum
_____________________________________________Kommentar
-
Ja huvudformen på 2:an å 3:an talar ju för honor iafall, men de är ju ingen ovanlighet att två honor kan leka ibland..Kommentar
-
Japp, 1 är en hane och 2 o 3 är honor. Vad det gäller art så skulle jag säga att jaa det är Synspilor, finns ju en mängd färger och ljusnyanser på dessa beroende ursprungsplats och vad dom äter bla..
Fina var dom i alla fall..
Mvh JockeMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Okej, tack för era tankar.
Har köpt dem som Vieja Melanurum av Nike69 så jag tror nog på att de är det men blev lite fundersam där ett tag.
Men då är det säkert så att det är 2 honor och 4 hanar skulle jag tro.
Den som lever får se!
-
Ursprungligen postat av Stefan_FOkej, tack för era tankar.
Har köpt dem som Vieja Melanurum av Nike69 så jag tror nog på att de är det men blev lite fundersam där ett tag.
Den som lever får se!
Ja även jag köpte dom ju som Melanurum från Simontorp, då kanske det är det i alla fall!?
Men jag tycker att teckningen är alldeles för lik Synspilans, kan ju vara en korsning dom i mellan också..Vem vet..Mvh Jocke
-
Haha där ser man, ytterligeare ett gäng som kommer från dig då
Jo det är sant, det kan ju vara korsning. Men jag kör på att de är Melanurum hur som helst, hehe!_____________________________________________
Stefan Fridén
Timmele
720l CA med Vieja Melanurum och Vieja Zonatum
-
Ursprungligen postat av Stefan_FOkej, tack för era tankar.
Den som lever får se!
Kommentar
-
Kommentar
-
Hej!
Tänkte försöka blåsa lite liv i tråden igen genom att berätta att mina V. maculicauda lekt för första gången nu. Hanen är runt 15 cm och honan något mindre. Det är min första Vieja lek så det känns lite kul
Något som jag är förvånad över är att de tar ett så pass litet revir. Endast ca 40 cm av de 200 tillgängliga! Är detta speciellt för arten eller tar alla viejor så litet revir? När mina trimacar lekte så tog dom lätt dubbelt så stort revir!
Någon som har något annat kul att berätta eller några schyssta bilder att visa på sina Viejor?Kommentar
-
Ursprungligen postat av _erik_Hej!
Tänkte försöka blåsa lite liv i tråden igen genom att berätta att mina V. maculicauda lekt för första gången nu. Hanen är runt 15 cm och honan något mindre. Det är min första Vieja lek så det känns lite kul
Något som jag är förvånad över är att de tar ett så pass litet revir. Endast ca 40 cm av de 200 tillgängliga! Är detta speciellt för arten eller tar alla viejor så litet revir? När mina trimacar lekte så tog dom lätt dubbelt så stort revir!
Någon som har något annat kul att berätta eller några schyssta bilder att visa på sina Viejor?
Dom kan utvidga reviret markant när ynglen är frisimmande.
Här är en bild på 1 av mina V.Bifasciatum F1 "Rio Chacamax"Mvh Jocke
-
Ursprungligen postat av BeastHär är en bild på 1 av mina V.Bifasciatum F1 "Rio Chacamax"
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av jarinenOhh vad jag vill ha såna !!! De är ju ruskigt vackra , måste va snyggaste viejan!
Mvh JariMvh Jocke
-
Kommentar