Trenger hjelp til ID av denne cikliden:
ID av malawiciklide
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Min gissning är Ps. crabo. -
Tror det sto skrevet Ps. lombardoi på akvariet i affären. Men, jeg vet ingenting om malawiMvh Bjarne
www.aquadigital.netKommentar
-
Ar honorna bla? Jag gissade pa hane av lombardoi nar jag sag bilden, men jag kan inte speciellt mycket om malawi.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
-
Jag tycker den ser alldeles för svart ut för att vara en lombardoi. När hanarna färgar om från honans blåsvart-randiga färg brukar de inte få så mycket svart utan långsamt glida från blått till gult med betydligt svagare svarta ränder och markeringar.Tony EnglundKommentar
-
Lombardoi har tendens till att få dåliga färger. Jag tror det är genetiskt men maten kan ju vara en faktor också, har ett gäng i lokalen med taskiga färger. En underlägsen halvutfärgad-lombardoihane kan mkt väl se ut så där.
Mvh/ BBKommentar
-
det ser ut som en lombardo hona som har gått över till det gula hållet, titta vilken liten äggfläck hon har. mvh janneKommentar
-
det är appsolut ingen crabro (har nämligen sånna själv!)
det är däremot en klockren Ps. lombardoi!!!Christoffer LundholmKommentar
-
choffe hur kan du vara så säker på att det inte är någon crabo ? tycker det är likt! alla ser inte lika ut.. det kan ju vara en lombardoi ocksåKommentar
Kommentar