If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
För min personliga del tycker jag absolut Stoby djuraffär, de har alltid ett stort utbud hemma och till inte allt för snoriga priser. Du skall helt klart prata med Lasse men bered dig på att du kanske får vänta då, men om du har tålamod så kommer du att få en otroligt bra service.
Stoby är ett underbart ställe med väldigt bra utbud (jag gissar på bäst i skåne), men man ska inte glömma bort de två ciklidaffärerna i tomelilla. De brukar ha väldigt mycket vackra och stora malawiciklider på lager. Förvänta dig inte att fisken är billig men i gengäld är den oftast i bra kondition och storlek.
Allt beror på vilket ställe som ligger närmast dig.
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Fiske och fiskar vid kronprinsen i malmö har rätt bra utbud och kunnig personal, den lilla akvarieaffären på mobilia har ett mindre utbud av fina mbunas.
ZooAB på lorensborg har endel, och även akvariepiraten på Nobelvägen 121 har också ett hyffsat utbud och är dessutom billiga.
Tomelilla-Ciklidshopen ,bra personal stora fina exemplar mycket Haplochromis sorter rent
och snyggt, har ofta en utfärgad hane av varje sort till högre pris
Medelutbud
Jäger zoo- Ett antal mbunas, lite Haps,rovfiskar
Akvarietjänst-trevlig personal ,medelstort utbud
Zoogiganten Lomma- har startat en Malawi del, fina rovfiskar, bra priser, begränsat utbud'
Malawifisk: Cichliden i malmö är vad jag vet helt stängd. Detta har dock snackats om i annat ämne på övrigt sektionen så det behöver inte debatteras om här.
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Info angående affärerna i Tomelilla: En av dem skall ha schysst utbud av Malawi och vara driven av en kille som själv är hobbyodlare. Den andra butiken skall ha lite mer "lite av varje" i sig, men är primärt öppen kvällstid (det senare enligt killens mobilsvar).
Stoby måste ligga bra till.
Jag åkte dit i fredags på vinst och förlust och dom hade precis vad jag behövde.
Dom har även en del vuxna exemplar av Malawi så man kan se hur dom blir.
Är du dessutom intresserad av BTN-moduler så finns hela sortimentet att se.
Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65
Malawifisk: Cichliden i malmö är vad jag vet helt stängd. Detta har dock snackats om i annat ämne på övrigt sektionen så det behöver inte debatteras om här.
dvs rätt rubrik under avveckling/avvecklad .
debattera gör du nog mest själv med din kommentar
Kommentar