Medlemmar 2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Därtill kommer vi naturligtvis att titta på våra arbetsrutiner och se vad vi kan göra för att försnabba servicen framgent.
    Mycket bra att någon tar tag i det, men ärligt...hur kan det ha slagit så fruktansvärt fel med både utskick, kontroll av utskick, utskick av medlemskort och framförallt...bristen på svar och kommunikation med medlemmar? Det är riktigt allvarligt när det tar månader innan man ens får svar...ideellt arbete eller ej...det är under all kritik faktiskt.

Har man mycket att göra eller inte hinner med så bör man meddela berörda parter om situationen istället för att få medlemmar att "gissa" och att bli arga och besvikna på föreningen.

Det här borde vara rejält prio nu...och om det behövs hjälp med något så kan jag gärna assistera vid eventuellt behov av avlastning.

Kommentar

• Mikael W
      NCS Medlem

• August 2002
      • 8621

Hej

Vår uppfattning är att så gott som allt nu är åtgärdat, så alla borde få sina Ciklidblad respektive medlemskort senast inom några dagar.

För att vi skall vara säkra på att vi har fått med allt ber jag dem som ännu nästa veckas fredag (21.7.2006) saknar något maila mig på mikael.westerlund@ciklid.se och meddela vad som saknas, samt namn och aktuell postadress (detta för att vi skall få med eventuella missade flyttningar också).

Tackar på förhand.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
        Mycket bra att någon tar tag i det, men ärligt...hur kan det ha slagit så fruktansvärt fel med både utskick, kontroll av utskick, utskick av medlemskort och framförallt...bristen på svar och kommunikation med medlemmar? Det är riktigt allvarligt när det tar månader innan man ens får svar...ideellt arbete eller ej...det är under all kritik faktiskt.

Har man mycket att göra eller inte hinner med så bör man meddela berörda parter om situationen istället för att få medlemmar att "gissa" och att bli arga och besvikna på föreningen.

Det här borde vara rejält prio nu...och om det behövs hjälp med något så kan jag gärna assistera vid eventuellt behov av avlastning.
        Medlemmar i styrelsen står beredda att åka in till stockholm och plocka tidningar om det skulle behövas. Lite svårt för andra än Mats att få överblick över utskicken av tidningar och medlemskort. Men är det som vi tror och hoppas, så bör det vara minimalt med surdegar nästa vecka.
        Kritiken som framförs tar styrelsen förstås på allvar, och naturligtvis blir detta den viktigaste punkten på nästa styrelsemöte för att få en långvarig lösning på de problem som luftats i denna tråd.
        Anders L

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Mycket bra svar och agerande från Mikael W och Anli. Hoppas att det reder ut sig så att alla parter blir nöjda.

Jag säger det igen...så ni vet...om inte nu så i framtiden...att jag är beredd att hjälpa till i föreningen med tillfälliga arbeten som ni anser att ni eventuellt kan lägga ut på medlemmar för att underlätta ert arbete med annat.

Kommentar

• MalawiMannen
            Användare
            • March 2005
            • 207

Det hjälper inte att man mailar styrelsen om man inte fått sina saker
            Om ni läser tråden så ser ni att många mailat men inte fått svar
            Så varför ska vi maila er igen?
            Jag har mailat men inte fått svar.Betalade in i april o inte fått kortet än
            En som betalade i juni har fått sitt
            Hur går det ihop kan ni svara på det???
            www.very-important.se
            Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
            Kika in vet jag

Kommentar

• Johnny_1
              Användare
              • October 2003
              • 313

Ursprungligen postat av anli
              Medlemmar i styrelsen står beredda att åka in till stockholm och plocka tidningar om det skulle behövas. Lite svårt för andra än Mats att få överblick över utskicken av tidningar och medlemskort. Men är det som vi tror och hoppas, så bör det vara minimalt med surdegar nästa vecka.
              Kritiken som framförs tar styrelsen förstås på allvar, och naturligtvis blir detta den viktigaste punkten på nästa styrelsemöte för att få en långvarig lösning på de problem som luftats i denna tråd.

Ni (Du) kallar folk som klagar för surdegar för att medlemskorten ej kommit till dem inom rimlig tid!!!!!
              Vet inte hur Ni har det uppåt landet, tydligen är det så att alla känner alla och således ej behöver visa upp medlemskorten i butiker där NCS har rabatt.

Här nere i Skåne kan vi INTE få rabatt i butiker om vi ej har våra kort, det gäller även i de butiker som är aktuella i Köpenhamn.

Du skriver att problematiken som nu råder ska tas upp på nästa styrelsemöte,,,rimligen anser jag att ett extra styrelsemöte hade varit mer än befogat, visst....det är semestertider,,,men mobiltelefoner finns ju alltid....

Ps. Jag har mitt kort, men är medmänsklig och tänker på alla som inte fått sina.Ds
              Senast redigerad av Johnny_1; 13 July 2006, 22:10.
              www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

Ursprungligen postat av Johnny_1
                Ni (Du) kallar folk som klagar för surdegar för att medlemskorten ej kommit till dem inom rimlig tid!!!!!
                Vet inte hur Ni har det uppåt landet, tydligen är det så att alla känner alla och således ej behöver visa upp medlemskorten i butiker där NCS har rabatt.
                Som fan läser bibeln,,,
                Vi (jag)menar att surdegar= olösta medlemsproblem som borde ha åtgärdats för länge sedan.
                Anders L

Kommentar

• MalawiMannen
                  Användare
                  • March 2005
                  • 207

Ja ddetta har tagit allt för lång tid
                  O man får innte varken här eller via mail!!!
                  www.very-important.se
                  Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
                  Kika in vet jag

Kommentar

• Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

Ursprungligen postat av Mikael W
                    För att vi skall vara säkra på att vi har fått med allt ber jag dem som ännu nästa veckas fredag (21.7.2006) saknar något maila mig på mikael.westerlund@ciklid.se och meddela vad som saknas, samt namn och aktuell postadress (detta för att vi skall få med eventuella missade flyttningar också).
                    Ursprungligen postat av MalawiMannen
                    Det hjälper inte att man mailar styrelsen om man inte fått sina saker
                    Om ni läser tråden så ser ni att många mailat men inte fått svar
                    Så varför ska vi maila er igen?
                    Jag har mailat men inte fått svar.Betalade in i april o inte fått kortet än
                    En som betalade i juni har fått sitt
                    Hur går det ihop kan ni svara på det???
                    Det går ihop på det enkla sättet att om man läser inlägget, se ovan, så innebär det att har man inte fått det man skall ha innan nästa fredag så mailar man, och då inte till medlem@ciklid.se utan till den adress som går direkt till ordförande för föreningen.

Om någon har fått det före någon annan är väl knappast relevant nu, betyder väl bara att man påbörjat åtgärder för alla, dock inte i kronologisk ordning.

De som redan mailat skall ju uppenbarligen åtgärdas, och skulle dessa trots allt missas, så är instruktionen att kontakta efter nästa fredag om saker och ting inte dykt upp.

Svårare än så är det inte att besvara.

Ordförande håller ihop trådarna så att alla skall få det de är berättigade till, och alla i styrelsen tycker det är lika olyckligt att det inte lösts tidigare.

En åtgärdsplan finns, låt oss nu se till att få handlat efter den.
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• MalawiMannen
                      Användare
                      • March 2005
                      • 207

Detta har varit under allkritik
                      Har aldrig varit med om maken
                      Återstår o se o det håller denna gång då
                      som dom säger 3 gången gillt minst eller?
                      www.very-important.se
                      Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
                      Kika in vet jag

Kommentar

• Mikael W
                        NCS Medlem

• August 2002
                        • 8621

Hej

Styrelsen kommer nu att koncentrera sig på att lösa det här problemet, inte att delta i en ändlös polemik på forumet.

Vi har svarat på frågan hur lång tid vi tror att det tar att lösa det, och även hur vi hanterar det som ännu kvarstår om en vecka. (Javisst borde detta ha gjorts tidigare, men vi kan inte vrida klockan tillbaka.)

Däremot tänker vi inte hänga ut i offentligheten våra spekulationer om orsakerna till att det sket sig, externt ansvarar styrelsen som team, och ordföranden som teamledare, för detta. Klarar vi av att lösa det bör allt bli frid och fröjd igen, klarar vi det inte är det upp till årsmötet att dra sina slutsatser.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• ZakatH
                          Användare
                          • April 2004
                          • 313

Låter bra det!

Kommentar

• Danne_K
                            Användare
                            • February 2006
                            • 777

När man är ny medlem ska man skita i att fylla något där ni visar på exemplet medlems nr? och bara fylla i vilket år det gäller?.

ska man fylla i vad man har för användar namn på forumet?

Kommentar

• Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

På denna sidan: http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=716

Står det: Glöm inte att på inbetalningen ange ditt namn och din adress, samt vilket år betalningen avser!

Som ny medlem har man ju inget medlemsnummer och man behöver följaktligen inte fylla i något sådant. Du behöver heller inte fylla i något användarnamn från forumet.
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• PR
                                Användare
                                • November 2003
                                • 27

torsdag...fortfarande användare,inte medlem..men det är ju bara ett halvår sen jag betalade...och inte ett svar på mailen...men får väl medlemskort och tidningar imorgon fredag då enligt styrelsen?!.
                                pr

Kommentar

Arbetssätt...