Medlemmar 2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MalawiMannen
    Användare
    • March 2005
    • 207

Nu börjar man bli riktigt förbannad det ska inte ta så här lång tid att få iväg medlemskort
    Har fortfaranade inte fått mitt
    Ändå skulle alla vara skickade föra veckan sa dom
    Vet inte men dom har väl skickat det med en riktigt snigel
    Sättter mig vid vägen o väntar
    Verkar bli en lång väntan!!!!
    www.very-important.se
    Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
    Kika in vet jag

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Varför är medlemskortet så viktigt? Jag har aldrig använt (behövt visa) mitt.
      Mvh
      Robin

Kommentar

• MalawiMannen
        Användare
        • March 2005
        • 207

Så du menar lite att man ska inte ha det man betalar för?
        Åker man till köpenhamn så måste visa det
        Så du vill inte ha vad du betalar för?
        www.very-important.se
        Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
        Kika in vet jag

Kommentar

• Johnny_1
          Användare
          • October 2003
          • 313

Ursprungligen postat av MalawiMannen
          Så du menar lite att man ska inte ha det man betalar för?
          Åker man till köpenhamn så måste visa det
          Så du vill inte ha vad du betalar för?
          Helt rätt MalawiMannen, i Köpenhamn måste det visas.
          Har full förstående för din frustation.

Robin...Möjligt att Ni inte behöver visa era kort i de affärer Ni handlar i däruppe, men i Köpenhamn är man tvungen att visa om man ska ha rabatt, både på ont och gott, men så är sanningen.
          www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Torsten
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 647

Finns det ett medlemskort i en förening skall man oxå få ett sånt när man betalat sin medlemsavgift!
            Det finns flera butiker, även i Sverige, som faktiskt vill SE medlemskortet för att man ska få sin rabatt. Alla har kanske inte en så välkänd nuna..

Kommentar

• jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

Såna här saker skall väl i och för sig fungera kan man tycka. Var det brister är ju rätt uppenbart och det är jag säker på NCS justerar efterhand. Men att älta om ett medlemskort är väl lite för sakens skull va? Tycker det är värre att folk man tjatat på i år att gå med i NCS äntligen gör det så är det svårt att bli medlem. Att det är otaktiskt att bli medlem under sommaren borde inte vara ett hinder, måste bli bättre på denna punkt, den kanske viktigaste av alla, när nya medlemmar skall träda in. Är det så här om ett år igen, då äre allvarligt.Vore kanon om detta kunde ses som konstruktiv kritik.

Mvh Jari

Kommentar

• Torsten
                NCS Medlem
                • September 2002
                • 647

Ursprungligen postat av jarinen
                Men att älta om ett medlemskort är väl lite för sakens skull va? Mvh Jari
                Verkligen INTE!!

Varför skulle medlemskortet och därigenom medlemsrabatten vara ngt för vissa så trivialt??
                Om den som har på sitt bord att fixa medlemskort på tok för mycket annat just nu måste väl styrelsen omfördela arbetsuppgifterna och se till att lösa problemen??

Kommentar

• Johnny_1
                  Användare
                  • October 2003
                  • 313

Ursprungligen postat av Torsten
                  Verkligen INTE!!

Varför skulle medlemskortet och därigenom medlemsrabatten vara ngt för vissa så trivialt??
                  Om den som har på sitt bord att fixa medlemskort på tok för mycket annat just nu måste väl styrelsen omfördela arbetsuppgifterna och se till att lösa problemen??
                  Har tydligen varit problem med medlemskorten en bra tid tillbaka kan man läsa i tråden, står också att dom ska skickas ut både då och då men det har uppenbarligen inte klickat.
                  Styrelsen bör ju ta tag i detta och jag kan inte tänka mig att det är några större problem för dem att fixa ut dessa kort.

Det är ju inte helt omöjligt att folk som handlar i butiker norr om Köpenhamn och Skåne slipper visa sina medlemskort, små städer, inte så många ciklidkunder och alla känner alla,,,men Köpenhamn är lite annat.........
                  www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Gäst

Jag sparade 500:- på att ha med mitt medlemskort till gubbero zoo förra veckan. Så det är ingen formalitet att vilja ha.

Jag har för övrigt fortfarande inte fått ciklidbladet.

Kommentar

• Gabbi
                      Användare
                      • April 2002
                      • 897

Jag som själv står i affär ser nog gärna att de som gör anspråk på medlemsrabatten har just medlemssbeviset, dvs medlemskortet med sig. Svårt att känna igen alla ciklidister i sthlmstrakten bara på ansiktet, iallafall för mig.
                      www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• dinajel
                        Användare
                        • November 2004
                        • 569

Ursprungligen postat av Gabbi
                        Jag som själv står i affär ser nog gärna att de som gör anspråk på medlemsrabatten har just medlemssbeviset, dvs medlemskortet med sig. Svårt att känna igen alla ciklidister i sthlmstrakten bara på ansiktet, iallafall för mig.
                        Då var det en rackarns tur att jag hade med mej kortet när jag var inne igår och köpte cyclops och bikarbonat. Jag måste ha sparat in närmare tretton kronor på det.
                        Daniel Andréasson

Kommentar

• Erik Österlund
                          Användare
                          • January 2005
                          • 3788

Jag har äntligen lyckats med att få tummen ur... utblåset *hrm* och betalat medlemsavgiften. Får man ciklidbladet för hela året då eller får man de/det numret som kommer efter det att medlemsavgiften är betald?

Det funkar väl så att man löser medlemsskap per kalendeerår och inte för ett år framåt fr.o.m den dag då medlemsavgiften blev betald...eller? Om det är per kalenderår borde man ju få ta del av allt under det år man betalt medlemsavgiften oavsett när man betalar den, eller får jag "skylla mig själv" att jag inte betalt tidigare?

Skönt att äntligen vara medlem iaf!

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

Välkommen som medlem Erik. Du har helt rätt, medlemskapet gäller per kalenderår. Du kommer att få Ciklidbladet 1 och 2 tillsammans med 3:an som kommer ut i slutet av september.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

På denna ciklid.se sida står vad som händer när man blir medlem http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=716

Jag citerar vad som står där

När inbetalningen registrerats kommer årets alla Ciklidblad att skickas hem till din brevlåda. Utskicken av Ciklidbladet görs dock enbart i samband med att ett nytt nummer av Ciklidbladet kommer ut. Däremot så kommer du att få ditt medlemskort inom fyra veckor efter att inbetalningen blivit bokförd (kan ta ytterligare några veckor under sommarperioden). De första medlemkorten för året skickas först ut i början av februari.

Man kan alltså inte kräva mer än detta, men om inte ovanstående sköts har man självklart rätt att klaga

Kommentar

• Erik Österlund
                                Användare
                                • January 2005
                                • 3788

Ursprungligen postat av Micke
                                Välkommen som medlem Erik. Du har helt rätt, medlemskapet gäller per kalenderår. Du kommer att få Ciklidbladet 1 och 2 tillsammans med 3:an som kommer ut i slutet av september.
                                Tack! Super, då har jag lite att läsa när hösten börjar komma alltså!

Kommentar

Arbetssätt...