If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har betalat medlemsavgiften i juni, inte sett något kort eller tidningar. Finns ju inte med i listorna här i tråden heller... Har något blivit fel eller?
En tanke skulle ju vara att när någon betalar in medlemsavgiften är att skicka ut någon form av bekräftelse. Detta bör åtminstone göras första gången man betalar. Som läget är nu vet jag inte ens om ni fått mina pengar och månaderna tickar ju på utan att jag har möjlighet att lägga upp bilder, handla med rabatt osv. Med tanke på att medlemsskapet gäller kalenderår känns det lite trist...
Sen kanske det är fel att betala under sommaren men då borde ni istället införa halvårs medlemsskap som man betalar in senast 30 juni, efter detta enbart avgift för nästkommande år. Eller att man helt enkelt inte kan betala under sommaren. Jag har förståelse för att det kan ta tid att få ut grejerna men skicka iaf en bekräftelse så man vet om man är medlem eller inte...
Jag har betalat medlemsavgiften i juni, inte sett något kort eller tidningar. Finns ju inte med i listorna här i tråden heller... Har något blivit fel eller?
En tanke skulle ju vara att när någon betalar in medlemsavgiften är att skicka ut någon form av bekräftelse.
Medlemskortet ska normalt skickas ut inom en månad som bekräftelse. Har du inte fått det har något gått snett, kassör/medlemsansvarig får kolla upp det. Om betalningen gjordes under juni missade du utskicket av Ciklidbladet 2, och du kommer istället att få nummer 1-3 i augusti. Oavsett när under året man betalar får man årets alla fyra nummer av Ciklidbladet.
Ja jag vet att man får alla CB och det är riktigt bra! Men då är det som jag misstänkte att något gått galet med min betalning... Skulle ändå uppskatta någon annan form av bekräftelse än bara medlemskortet. Jag skickade även ett mail eftersom uppgifterna inte fick plats när jag betalade. Personen som läste mitt mail borde ju då ha kontrollerat att betalningen kommit in och sedan svarat att "vi har tagit emot din medlemsavgift, välkommen till NCS, vi skickar ditt medlemskort inom kort du bör ha det inom en månad". Alternativt meddela att betalningen inte kommit in på kontot så att jag fick möjlighet att kontrollera vart pengarna tagit vägen!
Man kan redan nu välja, om man vill betala för det löpande året (och få det årets alla Ciklidblad) eller för nästa år. Det är bara att ange på inbetalningen vilket år den gäller.
Beträffande Din andra kommentar som gäller eventuell bekräftelse, så är det så, att vi måste försöka använda våra resurser optimalt. De är begränsade och baserar sig på frivilligt ideellt arbete. Därför har vi valt att inte skicka individuell bekräftelse efter varje inbetalning, utan vi avstämmer inkomna betalningar på kontot och skickar ut nya medlemskort med regelbundna intervall (såsom det står på www.ciklid.se). En ny medlem skall få sitt medlemskort inom fyra veckor (sommartid kan det dröja längre, eftersom vi inte har några sommarvikarier). Har man inte fått sitt medlemskort inom den tiden skall man meddela om det på adressen medlem@ciklid.se
Man kan redan nu välja, om man vill betala för det löpande året (och få det årets alla Ciklidblad) eller för nästa år. Det är bara att ange på inbetalningen vilket år den gäller.
Beträffande Din andra kommentar som gäller eventuell bekräftelse, så är det så, att vi måste försöka använda våra resurser optimalt. De är begränsade och baserar sig på frivilligt ideellt arbete. Därför har vi valt att inte skicka individuell bekräftelse efter varje inbetalning, utan vi avstämmer inkomna betalningar på kontot och skickar ut nya medlemskort med regelbundna intervall (såsom det står på www.ciklid.se). En ny medlem skall få sitt medlemskort inom fyra veckor (sommartid kan det dröja längre, eftersom vi inte har några sommarvikarier). Har man inte fått sitt medlemskort inom den tiden skall man meddela om det på adressen medlem@ciklid.se
Tack för infon, mailar då så får vi se. Annars får jag väl kolla via banken vart mina pengar tagit vägen...
Kommentar