Medlemmar 2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    Användare
    • February 2006
    • 777

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
    Ditt medlemsnummer är #1789, och då jag nyss fick nytt utdrag från medlemsregister så kunde jag konstatera tt du fanns där med nummret jag just skrev.

Fixade till så att du har NCS medlemsbehörigheter direkt (utan den vanliga ansökan).

tackar tackar

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

Nytillkomna användare med NCS Medlemsbehörighet:

Frudde
      robger-8
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

Jag har betalat medlemsavgiften i juni, inte sett något kort eller tidningar. Finns ju inte med i listorna här i tråden heller... Har något blivit fel eller?

En tanke skulle ju vara att när någon betalar in medlemsavgiften är att skicka ut någon form av bekräftelse. Detta bör åtminstone göras första gången man betalar. Som läget är nu vet jag inte ens om ni fått mina pengar och månaderna tickar ju på utan att jag har möjlighet att lägga upp bilder, handla med rabatt osv. Med tanke på att medlemsskapet gäller kalenderår känns det lite trist...

Sen kanske det är fel att betala under sommaren men då borde ni istället införa halvårs medlemsskap som man betalar in senast 30 juni, efter detta enbart avgift för nästkommande år. Eller att man helt enkelt inte kan betala under sommaren. Jag har förståelse för att det kan ta tid att få ut grejerna men skicka iaf en bekräftelse så man vet om man är medlem eller inte...

Mvh Erik

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Jag har betalat medlemsavgiften i juni, inte sett något kort eller tidningar. Finns ju inte med i listorna här i tråden heller... Har något blivit fel eller?

En tanke skulle ju vara att när någon betalar in medlemsavgiften är att skicka ut någon form av bekräftelse.
          Medlemskortet ska normalt skickas ut inom en månad som bekräftelse. Har du inte fått det har något gått snett, kassör/medlemsansvarig får kolla upp det. Om betalningen gjordes under juni missade du utskicket av Ciklidbladet 2, och du kommer istället att få nummer 1-3 i augusti. Oavsett när under året man betalar får man årets alla fyra nummer av Ciklidbladet.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Erik Österlund
            Användare
            • January 2005
            • 3788

Ja jag vet att man får alla CB och det är riktigt bra! Men då är det som jag misstänkte att något gått galet med min betalning... Skulle ändå uppskatta någon annan form av bekräftelse än bara medlemskortet. Jag skickade även ett mail eftersom uppgifterna inte fick plats när jag betalade. Personen som läste mitt mail borde ju då ha kontrollerat att betalningen kommit in och sedan svarat att "vi har tagit emot din medlemsavgift, välkommen till NCS, vi skickar ditt medlemskort inom kort du bör ha det inom en månad". Alternativt meddela att betalningen inte kommit in på kontot så att jag fick möjlighet att kontrollera vart pengarna tagit vägen!

/Erik

Kommentar

• Mikael W
              NCS Medlem

• August 2002
              • 8621

Hej Erik

Man kan redan nu välja, om man vill betala för det löpande året (och få det årets alla Ciklidblad) eller för nästa år. Det är bara att ange på inbetalningen vilket år den gäller.

Beträffande Din andra kommentar som gäller eventuell bekräftelse, så är det så, att vi måste försöka använda våra resurser optimalt. De är begränsade och baserar sig på frivilligt ideellt arbete. Därför har vi valt att inte skicka individuell bekräftelse efter varje inbetalning, utan vi avstämmer inkomna betalningar på kontot och skickar ut nya medlemskort med regelbundna intervall (såsom det står på www.ciklid.se). En ny medlem skall få sitt medlemskort inom fyra veckor (sommartid kan det dröja längre, eftersom vi inte har några sommarvikarier). Har man inte fått sitt medlemskort inom den tiden skall man meddela om det på adressen medlem@ciklid.se
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Per B
                Användare
                • September 2005
                • 1250

Vad skönt att allt fungerar så bra nu!

Glöm inte Perikles bara, han är så låg när vi träffas.
                mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Perikles
                  Användare
                  • December 2005
                  • 658

Ursprungligen postat av Per Bjellert
                  Vad skönt att allt fungerar så bra nu!

Glöm inte Perikles bara, han är så låg när vi träffas.
                  Yes, please give me my membershipcard, I wanna show it to the world!
                  Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                  -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                  Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• Erik Österlund
                    Användare
                    • January 2005
                    • 3788

Ursprungligen postat av Mikael W
                    Hej Erik

Man kan redan nu välja, om man vill betala för det löpande året (och få det årets alla Ciklidblad) eller för nästa år. Det är bara att ange på inbetalningen vilket år den gäller.

Beträffande Din andra kommentar som gäller eventuell bekräftelse, så är det så, att vi måste försöka använda våra resurser optimalt. De är begränsade och baserar sig på frivilligt ideellt arbete. Därför har vi valt att inte skicka individuell bekräftelse efter varje inbetalning, utan vi avstämmer inkomna betalningar på kontot och skickar ut nya medlemskort med regelbundna intervall (såsom det står på www.ciklid.se). En ny medlem skall få sitt medlemskort inom fyra veckor (sommartid kan det dröja längre, eftersom vi inte har några sommarvikarier). Har man inte fått sitt medlemskort inom den tiden skall man meddela om det på adressen medlem@ciklid.se

Tack för infon, mailar då så får vi se. Annars får jag väl kolla via banken vart mina pengar tagit vägen...

Kommentar

• Mikael W
                      NCS Medlem

• August 2002
                      • 8621

Ursprungligen postat av Erik Österlund
                      Tack för infon, mailar då så får vi se. Annars får jag väl kolla via banken vart mina pengar tagit vägen...
                      Hej
                      Kan nu (undantagsvis) meddela, att din betalning har kommit fram och att medlemskortet kommer i nästa utskick.
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Erik Österlund
                        Användare
                        • January 2005
                        • 3788

Hej
                        Kan nu (undantagsvis) meddela, att din betalning har kommit fram och att medlemskortet kommer i nästa utskick.
                        Tack för det!

Kommentar

• Perikles
                          Användare
                          • December 2005
                          • 658

Hej
                          Får jag oxå mitt medlemskort då????
                          Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                          -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                          Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• Mikael W
                            NCS Medlem

• August 2002
                            • 8621

Ursprungligen postat av Perikles
                            Får jag oxå mitt medlemskort då????
                            Jadå. När ungefär betalade Du?
                            Senast redigerad av Mikael W; 21 August 2006, 12:49.
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Ursprungligen postat av Muhni
                              Hej Anders

Jag fick ju tydligen inte vara medlem längre!
                              Ok. det är grönt. Jag betalade för min son och då skall jag formellt
                              heller inte vara medlem.

Jag går med nästa år för min egen del,så får sonen(Rasmus) bestämma
                              själv.

Får man inb.kort eller hur funkar det?

Hur går det med Salvini Anders? Mina är fina men hanen ser fortfarande
                              ut som tidigare dvs.blek.
                              Välkommen nästa år, det är bara att följa instruktionen här:

Honan är färggrann men fenorna är kass! Hanen har fina fenor men blekare.
                              Anders L

Kommentar

• daniel_i_malmö
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1338

Så...

Nu har jag till slut betalat in medlemsavgiften för 2006. Det var några år sedan sist... typ 1996...

Hoppas i alla fall jag kommer med i utskicket av ciklidbladet nr 3.
                                Tjugofem år med ciklider.
                                http://www.malmoakvarieforening.se
                                Centralamerika 2006
                                Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

Arbetssätt...