Medlemmar 2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

Självklart beror det ju helt på VAR man handlar om man inte behöver visa kortet eller inte. Kan tänka mig att i andra länder och i större städer är det svårt för säljaren att veta om personen är med eller inte.

Jag relaterar ju självklart till affärer runt omkring där jag rör mig och där vet dom att jag är medlem. Sen måste jag ju erkänna att jag handlat på andra ställen också men då med annan föreningsrabatt som tar ut NCS-rabatten - så då behöver man inte visa kortet då heller.

Men självklart ska ni ha era kort!!
    Plånkan blir ju tjockare om inte annat.
    Mvh
    Robin

Kommentar

• linka78

Parodi ? medlemskortet

Menar inget illa men.....................va f-n
      Vecka 10 betalade jag in medlemsavgiften, mins inte exakt datum men det var i början av mars.
      13 april mailade jag och frågade hur det går. 18 april fick jag svar var "Japps jag ligger lite efter, men dom som inte har fått kommer att få dom hemskickade någon gång under denna vecka" 5 Juni mailade jag igen och frågade hur det gick, har än inte fått någon svar på detta mail. 16 juni skrev jag i forumet med förhoppning på att det skulle hända något. Fortfarande inget medlemskort. Jag gick med som medlem för att få kortet och rabatterna som följer med, nu har jag förlorat pengar på att inte kunnat utnytjat rabatterna. Så ni kan förstå att jag är lite irriterad på detta, och om man läser i forumet så är jag inte ensam om detta.

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av linka78
        Menar inget illa men.....................va f-n
        Vecka 10 betalade jag in medlemsavgiften, mins inte exakt datum men det var i början av mars.
        13 april mailade jag och frågade hur det går. 18 april fick jag svar var "Japps jag ligger lite efter, men dom som inte har fått kommer att få dom hemskickade någon gång under denna vecka" 5 Juni mailade jag igen och frågade hur det gick, har än inte fått någon svar på detta mail. 16 juni skrev jag i forumet med förhoppning på att det skulle hända något. Fortfarande inget medlemskort. Jag gick med som medlem för att få kortet och rabatterna som följer med, nu har jag förlorat pengar på att inte kunnat utnytjat rabatterna. Så ni kan förstå att jag är lite irriterad på detta, och om man läser i forumet så är jag inte ensam om detta.
        Rent juridiskt har du rätt att kräva att pengarna återbetalas eftersom NCS inte har följt sina egna regler som de har satt på pränt.
        Nu antar jag att det inte är det du vill utan du vill ha ditt medlemskort och det krånglar ju till det hela
        Självklart skall man dock kunna klaga på att inget händer utan att bli kritiserad för detta om man gör det på ett hövligt sätt (om nu du eller någon annan blivit detta - jag har inte läst tidigare inlägg i tråden).
        Om det nu är så att den som är ansvarig för detta av olika anledningar (sådant händer utan att det är någons fel) inte hinner sköta sitt uppdrag så är hela styrelsen ansvarig för detta - man kan inte skylla på någon annan i styrelsen. Då får någon annan i styrelsen ta tag i det hela.
        Bortsett från redaktörsjobbet så är det ju för övrigt inte alltför betungande att sitta i styrelsen så någon annan borde temporärt ganska lätt kunna ta på sig detta jobb.
        När jag satt i styrelsen hade jag denna uppgift (att registrera medlemmar samt skicka ut medlemskort) och det tog då högt räknat kanske 20-30 minuter i veckan att sköta denna uppgift (bortsett från jan-feb då det tog betydligt längre tid).

Kommentar

• Johnny_1
          Användare
          • October 2003
          • 313

Ursprungligen postat av Robin
          Självklart beror det ju helt på VAR man handlar om man inte behöver visa kortet eller inte. Kan tänka mig att i andra länder och i större städer är det svårt för säljaren att veta om personen är med eller inte.

Jag relaterar ju självklart till affärer runt omkring där jag rör mig och där vet dom att jag är medlem. Sen måste jag ju erkänna att jag handlat på andra ställen också men då med annan föreningsrabatt som tar ut NCS-rabatten - så då behöver man inte visa kortet då heller.

Men självklart ska ni ha era kort!!
          Plånkan blir ju tjockare om inte annat.
          Robin......NCS har medlemmar även utanför dina trakter, vad jag vet så finns där medlemmar även söder om ett stråk mellan Göteborg och Stockholm.;-))

Det säger väl sig själv att du inte behöver visa NCS kortet om du handlar med ett annat rabattsystem.
          www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

Ursprungligen postat av Johnny_1
            Robin......NCS har medlemmar även utanför dina trakter, vad jag vet så finns där medlemmar även söder om ett stråk mellan Göteborg och Stockholm.;-))
            Du har så rätt! Och er ser man som tur är bara 3 dagar om året.
            Mvh
            Robin

Kommentar

• Johnny_1
              Användare
              • October 2003
              • 313

Du har så rätt! Och er ser man som tur är bara 3 dagar om året.
              Ja, det kan ju bero på att vi är aningen globalare härnere!!
              Hade vi inte varit det så hade Du inte sett oss alls!;-))
              www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

Ursprungligen postat av Johnny_1
                Ja, det kan ju bero på att vi är aningen globalare härnere!!
                Hade vi inte varit det så hade Du inte sett oss alls!;-))
                Ja det är som du säger. Man blandar lätt ihop er med folk nere på kontinenten (danskar). Vet inte varför...
                Mvh
                Robin

Kommentar

• Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 7334

Ja det är som du säger. Man blandar lätt ihop er med folk nere på kontinenten (danskar). Vet inte varför...
                  "Man"...... prata för dig själv Robin.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                    "Man"...... prata för dig själv Robin.
                    Man säger "man" när man inte riktigt vågar stå för sånt man säger.
                    Många "man" blev det nu.,

(plus att jag kanske strävar efter att bli det)
                    Mvh
                    Robin

Kommentar

• Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

Vi här nere räknar oss också hellre till kontinenten än det granskogsbeklädda landet norr om snapphanebygden
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Hank
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1321

Ursprungligen postat av Micke
                        Vi här nere räknar oss också hellre till kontinenten än det granskogsbeklädda landet norr om snapphanebygden
                        Regnskogslandskapet som Växjö ligger i gör inte skäl för namnet!
                        Sol och 25-30 grader FLERA dag i sträck!
                        /#378 Hank
                        Zoonen:
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
                        http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

Jaja, kul med lite stärkande lokalpatrotism för er som bor där nere i kolonierna.
                          Som självgod Upplänning så ter sig detta roande. Smaskar just nu på vaktelägg och champagne vid trädgårdsdammen (tack Gud för Laptops!), så brottas på pojkar
                          Sedan har jag fått indikationer att dessa försmädliga förseningar (tidningar, medlemskort) skall vara lösta denna vecka. Mer om detta när det är klart.
                          Så, en liten ursäkt från styrelsen kan var på sin plats för er som har fått vänta men ibland vill det inte allt bara funka perfekt i föreningsarbetet.
                          Anders L

Kommentar

• MalawiMannen
                            Användare
                            • March 2005
                            • 207

Men när är det nu tänkt att korten ska komma då?
                            www.very-important.se
                            Aquarizt Zentrum

Nu ombyggd o fin
                            Kika in vet jag

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

Hej.

två frågor:

komnmer vi som fick 2 nummer av nummer 2 och därför saknar nummer 1 oxå att få detta snart?

till vem ska man anmäla adressändring?
                              Mvh
                              Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 7334

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                                till vem ska man anmäla adressändring?
                                Joakim Draktoft