Någon som testat fodersalt istället för vanligt salt till malawi och tagnyika i både sjukdom och förebyggande syfte??
Någon som testat fodersalt
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Om du menar tex salt man kan köpa på Odal som fodertillskott till hästar så har jag kört med det. Kolla dock kilopriset, för salt verkar kosta ungefär lika mycket oavsett i vilka förpackningar det ligger.Tony Englund -
-
Jag använder ett som finns på granngården Men det är inte fodersalt utan salt för dricksvatten brunnar med avhärdning. En säck med 25 kg tabletter kostar 75 kr. Tycker detta fungerar väl så bra det är ju ändå avsett för dricksvatten.Kommentar
-
-
kanske var det saltet jag funderade på.
Är doseringen inte samma som på vanligt salt 1-3dl/100liter vattenKommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonHur doserar man sådant salt Kaj?Kommentar
-
Tack Kaj till veckans tips.
Även jag har osmosvatten till mina kar (strul med kranvattnet). Det gör att just nu har man en betydande salträkning.
Men med detta tipset kommer jag att spara en hel del.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
En zoohandlare här i stan använder det till sina kar vid behandling av sjukdom, och då kör han doseringen 1 tablett/50 liter.Mvh AlexKommentar
-
ja det stämmer som du säger alexander men en gång när när jag slängde i sådana i ett kar så strök 2 fiskar medKommentar
-
Ursprungligen postat av bmwpowerja det stämmer som du säger alexander men en gång när när jag slängde i sådana i ett kar så strök 2 fiskar medMvh AlexKommentar
-
-
Ursprungligen postat av kaj.pJag använder ett som finns på granngården Men det är inte fodersalt utan salt för dricksvatten brunnar med avhärdning. En säck med 25 kg tabletter kostar 75 kr. Tycker detta fungerar väl så bra det är ju ändå avsett för dricksvatten.Tropheus moorii longola sunspots
Tropheus moorii kasanga red rainbow
Tropheus sp. Black Kiriza
Tropheus moorii murago tanzania
Tropheus brichardi katongaKommentar
-
bmwpower: Ett tips är att lösa upp tabletterna i en spann och hälla i den färdiga saltlösningen. Det är nog ingen höjdare om troffarna käkar på det som med räkmix.
Jag har provat både salt med och utan jod, har inte mräkt någon skillnad där. Att testa sådana här tabletter kommer jag nog att göra någon gång i framtiden. Det låter mycket intressant./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
Kommentar