lite trevliga djurbilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    lite trevliga djurbilder

  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    #2
    Kika de här då .. ganska mkt photoshoppat men killen är grym.

    Nature photography by John Hyde. Specializing in Alaska, it's wildlife, it's wild places and people in the wilds, Wild Things Photography offers both stock and assignment services throughout Alaska. Whales, eagles, wolves, bears, glaciers, icebergs,
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • mats_jn
      Användare
      • September 2003
      • 142

      #3
      Det är i dom här lägena man önskade att man var en bättre fotograf...

      Helt klart sjyssta bilder! /mats

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        ..eller jäkligt haj på photoshop. Den undre länken innehåller mästar-klass i Photoshop iallafall
        Tony Englund

        Kommentar

        • Kalle-Maja
          Användare
          • December 2004
          • 1324

          #5
          Ja det var nästan lite väl flashigt ibland. Min länk nedan är alls inte till någon konstfotograf, men han är där det händer när det händer.

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

            #6
            Jag vet inte varför ni tror att John Hydes bilder är så jädra photoshoppade. Det är en ganska vanlig kommentar så fort man ser hyfsade bilder och jag tycker man skall vara föriktig med den. Har snubben åkt på seriösa expeditioner runt hela världen i 20 år så lär han ha sett en del saker man inte tror finns. Möjligtvis är någon av örnarna lite udda ljussatt (inklippt) och visst är mättnaden lite högre än normalt, men det inget som en fet diafilm inte kan fixa.

            Kolla på min bifogade bild. Jag trodde inte mina ögon när jag såg färgen på denna vattnet i denna sjö på min semster. Jag trodde ärligt att det va nått fel på mina ögon. Visst ser det overkligt ut, men så var det. Frågan är om det inte skall i ytterligare lite färg... Färgen beror på att UV-ljuset reflekteras i vattnet som kommer direkt från närliggande berg och drar med sig sediment så att det blir mjölkaktigt. Alla vatten på NZ är klara och turkos, men detta såg bara sjukt ut.
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

              #7
              Här är en till hyfsad. Kan man ta två bilder som dessa på en semester kan man ju fundera på vad man kan få fram på 20 års resande...

              Jag tycker hans bilder va otroligt bra och han skall ha all den respekt han förtjänar...
              Senast redigerad av Zaphi; 21 December 2005, 00:06.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • Kalle-Maja
                Användare
                • December 2004
                • 1324

                #8
                Underbar färg! Alla opaler safirer eller andra stenar räcker inte till. Himmelsblå!

                Kommentar

                • Kalle-Maja
                  Användare
                  • December 2004
                  • 1324

                  #9
                  Jag håller med dig Viktor om att man ska vara försiktig med att sagga ner på alla överjävliga bilder man ser. Lite jantelagen över det. Jag tycker oxå att han är skitduktig men kan inte komma ifrån att alla hans björnar och laxar såg lite tillrättalagda ut på nå´t konstigt vis. Skickligt! Men så är det ju oxå hur man väljer och presenterar sitt material. Där var det lite vulgärt tycker jag. Lilla jag.

                  Kommentar

                  • Tony
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4594

                    #10
                    Nu var det ju inte så att jag menade att photoshop på något sätt försämrar resultatet eller gör honom till en sämre fotograf, snarare att en redan perfekt bild blir "överperfekt" i vissa lägen.
                    Tony Englund

                    Kommentar

                    Arbetssätt...