Ursprungligen postat av johan_lindgren
Projekt 2+2 nya västafrika-kar
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Ursprungligen postat av Alexander WibergEtt delikat nöje.
Ursprungligen postat av Alexander WibergNågon ny helhetsbild på karet på gång?Kommentar
-
En dagsfärsk bild på karet.Kommentar
-
Och på det stora L. congoensis-paret som ser ut att komma allt längre i sina lekförberedelser.Kommentar
-
Ser fint ut Micke! Gillar spartanska inredningar, och man får en "afrikansk" känsla över karet tack vare bakgrunden och steninredningen. Är det kiselalger som sitter på stenarna?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander WibergÄr det kiselalger som sitter på stenarna?Kommentar
-
mkt fint akvarium-är Brycinus longipinnis den tetra som går under namnet Kongotetra?Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Nej kongotetran heter Phenacogrammus interruptus. B. longipinnis brukar säljas som Afrikansk diamanttetra eller Afrikansk långfenstetra.Kommentar
-
Kommentar
-
ok mina kunskaper om ickeciklider är minst sagt bristfälliga..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Här är en artikel om Brycinus longipinnis:
Kommentar
-
L. congoensis framstår mer och mer som en av mina favoritciklider. Dom är riktigt snyggt färgade och skiftar från grått till kolsvart sekundsnabbt efter hur humöret skiftar. Både hona och hane blir kolsvarta men hanen är täckt med fläckar som skiftar från pärlemovitt till blått. Båda könen spänner ut gälarna för att se större ut när dom ska imponera på varandra eller skrämma bort rivaler.
Jag upplever också att dom har mycket större personlighet än andra liknande ciklider. Så fort man kommer in i rummet kommer dom nyfiket fram och tittar. Dom verkar inte ha lika mycket tillbakabildad simblåsa som andra strömlevande ciklider utan ses ofta simma omkring i de mellersta vattenlagerna i akvariet.
På bilden är hanen i förgrunden.Kommentar
-
Wow! Riktigt snygg. Jag känner mig ganska säker på att jag har två honor när jag ser dina bilder Bra ursäkt för att köpa mer fisk .../MikaelKommentar
-
Bild på en hona.Kommentar
-
Igår var jag och hämtade det specialbeställda 450-liters (160x60x47cm lxbxh) karet som ska stå överst i ställningen. Projeket har utökats med två 150-liters (95x40x40 lxbxh) kar som också följde med hem, dom ska ersätta ett par gamla 100-liters kar.
Nästa steg blir att montera en btn Woodrock i 450-liters karet.Kommentar
Kommentar