Hanen är uppskattningsvis 10-12 cm och honan 8-9 cm. De andra båda fiskarna som jag inte kan avgöra könen på är 7-8 cm och ser ut som på denna bilden:
Projekt 2+2 nya västafrika-kar
Kollaps
X
-
-
-
Ursprungligen postat av RobinVad blir det för bestättning mer än dessa?Kommentar
-
Ursprungligen postat av wofflanjag tyckte prickarna var mer ljus blå i Stoby, men det har kanske att göra med ljuset. Väldigt snygga och coola är de i vilekt fallKommentar
-
helt klart en ciklid jag skall ha när det finns plats till det, hur snygga som hellstMvh FredrikKommentar
-
Idag flyttade även två Synodontis camelopardalis in i karet.Kommentar
-
Då har jag äntligen kommit till skott och beställt karet som ska stå överst i ställningen med "Woodrock"-modulerna. Det blev 160x60x47cm (LXBXH), dvs 450 liter.
Jag passade även på att beställa två nya 150-liters kar för ett nytt projekt, mer om det senare.Kommentar
-
blir lite avis, har ingen plats för extra el nya projekt
kul att man får följa andras iaf. alltid nåt.Kommentar
-
Platsbrist är ett dåligt argument, läste du inte "hemma hos"-reportaget om Ota i Ciklidbladet häromåret?Kommentar
-
jodå men lägenhet på 80m2 o snetak över allt, så blir det svårt att få rum med mer. måste ju ha soffa säng o tv minst iafKommentar
-
Ursprungligen postat av MickeIdag flyttade även två Synodontis camelopardalis in i karet.
blir ingen jätte va?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke JarhlDen malen var ju riktigt fin aldrig sett innan ...var finns dom i handeln?
blir ingen jätte va?Kommentar
-
Tack för infon mp
får se om jag får möjlighet och svänga inom Arnold i helgen då och kika närmare på domMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kort lägesrapport 17 dagar efter det första karet startades. Vattnet har mätts kontinuerligt verkar ligga stabilt på pH 6.8, dGH 6-8, dKH 4-6, nitrat 0.15-0.25 mg/l och ingen mätbar nitrit. Tillväxten av kiselalger har varit relativt kraftig pecis som vanligt i mina nystartade kar. Idag gjordes ett första litet vattenbyte på 5-10% och gruppen på 8 st Brycinus longipinnis flyttades över.
Nu återstår bara att bestämma sig för ytterligare någon art till karet.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeNu återstår bara att bestämma sig för ytterligare någon art till karet.Kommentar
Kommentar