If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
L. congoensis-paret artar sig allt bättre och jag väntar med spänning på en lek. Jag har trott flera gånger att det har varit på gång men inget än så länge. I Tors artikel om congoensis i senaste CB skrev han att leken kom under sommaren när han minst anade, jag får hoppas på något liknande.
Du har mycket kul grejer för dig Micke! Här sitter jag och bara väntar på flytt innan jag kan göra något. Det är nästan 2 månader till flytten. Jag fick iallafall den där boken om biotoper som jag beställde idag, mycket intressant.
För att låte er slippa tolka så kan jag säga att det är den boken. Började läsa igår, helt klart intressant. Man blir bara så otroligt sugen på att greja! Av den anledningen så fixade jag lite i karet jag har. Bara för fixandets skull.
Igår monterades silar och genomföring till utlopp från pumpen. Ikväll ska sidomudulerna silikonas på plats, och imorgon kväll de tre mittenmodulerna. Jag hinner alltså inte innan VM börjar men till Sveriges första match
Bra jobbat Micke! Det är ju bara Tyskland ikväll ändå, och de kan ju bara nicka!
Projekten verkar mycket spännande! Längtar efter att bli äldre så jag kan skaffa hus och massa kar med BTN!
Du bor inte precis runt hörnet, men inte så långt bort heller. Efter flytten till Enköping lär det inte bli lättare att komma förbi. Fina trakter du bor i, bara det kan vara värt ett besök.
Hur löser man det egentligen bäst med en flat bakgrund? Jag har funderat på några olika lösningar till 150-liters karen, men till slut har jag fastnat för den enligt skissen nedan. Kom gärna med förslag på andra lösningar.
Förklaringar (sett ovanifrån):
1. Filtermatta 10x15x40 cm
2. Plats för pump
3. Plats för doppvärmare
4. Genomföringar för in-/utlopp
Kommentar