If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nej, halva nöjet är ju att drömma om vilka fiskar man ska ha. Tillgången får väl till viss del styra vad det blir. Några sånna här skulle vara kul att komma över: http://www.riftlakes.com/cichlids/th...mis_buysi.html
håller helt med att drömma är nästan det bästa med det hela.
vilka fantastiska fenor buysin hade, var har du fotat den?
Fotot är taget på Akvarielagret. Lambojs föredrag på stämman kommer säkert också att ge många "måste ha"-begär, så det är bäst att inte bli allt för låst i planeringen innan dess
Med så gest mellan filtermattekuberna, är det inte en stor risk att vattnet till en mycket stor del passerar vid sidan av kuberna istället för igenom dem? Vattnet lär hela tiden ta lättaste vägen.
Jag vet att diskussionen kuber kontra kompakt filtermatta varit uppe tidigare på forumet och jag måste erkänna att jag aldrig förstått vad vitsen med sönderklippt filtermatta skulle vara - om man inte just är ute efter mycket långsamt flöde genom filterkuberna tack vare att det mesta av vattnet tar lättaste vägen vid sidan om kuberna.
Mycket långsamt flöde genom kuberna skulle kunna generera denitrifikation pga den låga genomströmningen ger uppphov till syrefattiga områden.
Kommentar