Tycker jag ser bra ut. Undra hur BTN hade gjort på Interzoo. Har för mig att det var nått liknande men vet ju dock inte hur de hade gjort med tekniken.
Projekt 2+2 nya västafrika-kar
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av RobinTycker jag ser bra ut. Undra hur BTN hade gjort på Interzoo. Har för mig att det var nått liknande men vet ju dock inte hur de hade gjort med tekniken.Kommentar
-
Kanske det.. det vore ju egentligen lättast med tanke på att det bara skulle varit att skvätta på silicon och sen bakgrunden på ett redan fungerande system.
Hur som helst skulle du sett montern live.Mvh
RobinKommentar
-
Det är väl detta karet du menar Robin?
Hela artikeln:
Kommentar
-
Bakgrunden blev monterad i tid i 450-liters karet och jag klarade det utan att missa någon match i VM . Mellan matcherna har jag sedan klippt bitar av filtermatta så att fingrarna är såriga. I helgen ska karet ställas på plats, inredas och vattenfyllas.
Igår inköptes två par Chromidotilapia guntheri.Kommentar
-
Gött, se till att fota när det händer mer. Själv har jag nu skrivit på huset i Enköping och jag kommer kunna ha lite kar där, riktigt trevligt.Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
Grattis Prayerman.
Visst Micke mera foto mera.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Det blir intressant att följa dina projekt Tomas.
Mer bilder kommer efterhand.Kommentar
-
I förmiddags lyftes karet på plats och sand från ett inkört kar fylldes på.Kommentar
-
Bild på karet (taget under halvlek i den händelserika matchen mellan USA och Italien) några timmar efter att vattnet fyllt på och därför är det fortfarande grumligt. Karet är provisoriskt inrett och planterat med anubias (tack Wilhelm för kanonfina plantor!). Mer inredning och växter ska i, bl a. en tigerlotus.Kommentar
-
Såg att du också skaffat Guntheri nu. Jag är inne på min andra lek och gillar dom mer och mer. De delar verkligen yngelvården mellan sig (även om hanen verkar få göra mest jobb).
Hittade den här artikeln om dom som kanske kan locka lite nytt folk till västafrikanska ciklider
Ursprungligen postat av MickeBakgrunden blev monterad i tid i 450-liters karet och jag klarade det utan att missa någon match i VM . Mellan matcherna har jag sedan klippt bitar av filtermatta så att fingrarna är såriga. I helgen ska karet ställas på plats, inredas och vattenfyllas.
Igår inköptes två par Chromidotilapia guntheri./MikaelKommentar
-
Den var intressant. Ola Svensson har också skrivit en läsvärd artikel om C. guntheri i Ciklidbladet; http://www.ciklid.se/ciklidbladet_ar...200104&LOPNR=3
Edit* Kjell Nilssons foton som nämns i Olas artikel finns här: http://web.telia.com/~u31506898/sido...idoodling.htmlSenast redigerad av Micke; 18 June 2006, 19:39.Kommentar
-
man undrar onekligen vad den killen pysslat med innan han skrev artikeln
Olas artikel var toppen! Tack och lov är mitt par än så länge inte lika aggressivt som hans verkade vara. Får hoppas det håller sig så .../MikaelKommentar
-
Nu har vattnet i 450-liters karet klarnat. En tigerlotus och lite finjustering av inredning kvarstår.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar