Lamt på forumet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

    #46
    Japp Deelay det betalar ja i kväll.
    Ja du Stefan, ja har byggt hela vintern och står inom 2-3 veckor klar med 28 m2 finfint akvarierum(söderpärlan). Dessutom kommer jag att behålla ett vägginbyggt 540l och ett 130l i "huvudhuset". Har tagit en del bilder på mina byttor med digitalkamera men är en klåpare på datorer.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • malplacerad
      Användare
      • May 2005
      • 877

      #47
      Ursprungligen postat av LN
      Japp Deelay det betalar ja i kväll.
      Ja du Stefan, ja har byggt hela vintern och står inom 2-3 veckor klar med 28 m2 finfint akvarierum(söderpärlan). Dessutom kommer jag att behålla ett vägginbyggt 540l och ett 130l i "huvudhuset". Har tagit en del bilder på mina byttor med digitalkamera men är en klåpare på datorer.
      Wow, det vill vi se bilder på, 1125:an är det standardmått 2,5 meter långt?
      ||||

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        #48
        Japp 2,5 långt 0,6 högt samt 0,75 djupt.
        Camilla(sambon) höll på att svimma i gårkväll när vi bar in och satte det mitt rummet på golvet. Hon skrek "ska du ha ytterligare fem sånna här inne". Lyckades lugna henne genom att säga att dom andra är bara på 240 liter till 53 liter.
        Kul med kvinnors reaktioner ibland (ska vara ärlig och säga att ja underdrev nog lite när ja visade måtten)
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • m[A]use^
          Användare
          • December 2005
          • 909

          #49
          Vi "karlar" är riktigt duktiga på å underdriva fakta när det är något vi vill ha!
          Min zoon
          -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
          Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
          http://www.malawifreaks.se/forum

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

            #50
            Sant. Har jobbat fram en fungerande formel.
            Ta priset och ta bort en nolla sen dela resultatet med två.
            "C" skrattar till och vet att ja blåljuger .....men funkar gör det.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • Kalle-Maja
              Användare
              • December 2004
              • 1324

              #51
              Nu tycker jag det har varit bra tryck på forumet ett tag. Det är kul! Jag har kollat samtidiga användare och där har det inte varit så imponerande, men det har varit ett vitalt kunskapsutbyte: mycket frågor, spontana projektbeskrivningar, debatt och åsikter, bildfrågor, lite teasing m m. Att det inte är jättemånga men ändå sån fart är uppmuntrande oxå för att den gamla klyschan om kvalitet och kvantitet blir intressant.

              Kommentar

              • Per B
                Användare
                • September 2005
                • 1250

                #52
                Jag håller med dig Kalle-Maja. Det är lite bättre fart nu! Hoppas att det håller i sig.
                mvh Per

                Tanganyika och Västafrika i burkarna

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

                  #53
                  Hoho, kul att ni skriver det precis samtidigt som en SM-final i hockey. Inte bara jag som är måttligt sportintresserad alltså
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • Per B
                    Användare
                    • September 2005
                    • 1250

                    #54
                    Jag är väldigt sportintresserad men DIF spelade inte ikväll så då hänger jag hellre här.
                    mvh Per

                    Tanganyika och Västafrika i burkarna

                    Kommentar

                    • Kalle-Maja
                      Användare
                      • December 2004
                      • 1324

                      #55
                      Jo man försöker ju hänga med, men för min del skulle dom lika gärna få kasta kottar eller nå´t, men det ser kul ut. Nu kommer ju problemet med att få min dotter, som håller på Färjestad p g a att hon har en mycket snäll dagisfröken från Karlstad, att förstå att Hammarby måste ta en sak i taget...
                      Senast redigerad av Kalle-Maja; 18 April 2006, 22:35.

                      Kommentar

                      • Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 7334

                        #56
                        Nu när SM-GULDET är hemma igen, så kan man ju ge sig ut och skriva lite igen.

                        Jag håller också med om att det den sista tiden varit lite bättre drag i forumet, och jag tror till stor del att det beror på oss själva, dvs. vi har börjat inse fakta och startar/besvarar därför mer inläggsjälva, och så blir det en possitv spiral då de nytillkomna även känner att något händer i forumet.

                        Mer projekt och nulägesbeskrivningar ser jag som kanonmaterial, som sedan i sin tur genererar en massa possitiva frågor.

                        Jag vill även slå ett slag för länkning mot arter i artregister när man börjar diskutera olika arter. Finns info där så tillför det fakta till nytillkomna och saknas det fakta, så är det utomordentligt om någon av de rutinerade kan inkomma med en beskrivande text och så blir det åter till gagn för de nytillkomna.

                        Funktionen för detta finns ju redan nu i respektive artbeskrivning under Mina genvägar - Skicka in beskrivning
                        Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se
                        ____________________________________________

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

                          #57
                          Det är rätt Joakim "Mer projekt och nulägesbeskrivningar".
                          Tror att det startas många projekt. Man skulle kunna uppmana på förstasidan att be folk beskriva utvecklingen av sina projekt i en tråd. Provat det själv och jag tycker att man får kanon respons från övriga.
                          Tycker även jag att aktiviteten på forumet är mycket bättre nu. Fler intressanta trådar dessutom.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...