If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
den är runt 8cm o när den spänner upp fenan kanske ca 4cm hög. grejen med bra foto att det är just det som är svårt då h*n inte gillar att vara framme.
den som pangea visar stämmer inte helt, den är mer lik en gibbiceps på utseendet. har hög stor rygg fena.
snowball verkar ha färre större samt nästa gula prickar
Senast redigerad av Johan; 15 December 2005, 13:41.
Men vill du vara säker ska du som tidigare nämnts fråga Janne och de andra experterna på www.goc.se
Då får du veta vilket kön den är, i vilken flod den är fångad och vad den åt till frukost i morse
Jag tror INTE det är Leporocanthicus Galaxis. Far min har en sån och den har klargula prickar,inte vita som den på bilden verkar ha. Galaxis har även ett säreget huvud och en "snipig" sugmun som inga (mig veterligen) andra L-malar har.
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Färgen på prickarna ska man nog inte stirra sig blind på. Jag har sett galaxias som har gulare prickar också, utseendet kan variera rätt mycket på den malen efter humör och säkert efter fångstplats också. Sugmunnen ser man ju inte riktigt på bilden men munnen liknar ju l-264 lite om jag inte minns fel. Tror att alla Leporacanthicus-arter har ungefär liknande form på munnen. Ett solklart kännetecken på galaxias är ju dock dess "vampyrtänder" som den är rätt ensam om. De syns ju väldigt tydligt om malen sitter med magen mot rutan.
Kommentar