Akvarieutställning i Göteborg 17dec - 22jan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Initiativet tog Göteborgs Naturhistoriska Museum när de kontaktade Göteborgs Ciklidgrupp om en utställning. Vi tackade självklart ja, då vi länge har pratat om att göra en liknande utställning som vi gjorde 1998.

Det bruna vattnet i minikaret är från rötter, löv och möjligen lite torv, men jag är relativt säker på att inte torv finns med. Det är ingen tillsats iallafall.

Det är 90% säkert att det kommer bli en förlängning i fyra veckor eller så. När det blir definitivt skall jag utlysa nya datum här på forumet och på www.gcg.se. I annat fall är sista datum den 22 januari, alltså på söndag.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Göteborgs Naturhistoriska Museum har varit så nöjda med vår akvarieutställning så att den nu har blivit förlängd till 19 februari, vilket alltså även innefattar februarilovet vecka 7.

Under vecka 7 kommer det även ske en hel del aktiviteter på utställningen. Vi kommer ta dit sponsorer som berättar om dem själva, GCG kommer prata om föreningen och vi tänkte även ha föredragshållare som berättar om uppstart av akvarium etc. Aktiviteterna är ännu inte spikade , men det kommer ske en hel del vecka 7. Aktivitetprogrammet dyker upp här när det är klart.

Ni som inte varit och tittat ännu eller vill svänga förbi igen har alltså till den 19 februari på er.
      Senast redigerad av Zaphi; 17 January 2006, 14:20.

Kommentar

• wofflan
        NCS Medlem
        • September 2003
        • 660

vad kul, då måste jag se till att komma och kolla, missade ju att titta förbi sist jag var i stan eftersom de inte hade uppdaterat sina öppettider på hemsidan
        Mvh Fredrik

Kommentar

• johnny 99
          Användare
          • December 2004
          • 80

Måste bara fråga lite mer om det lilla svartvattensakvariet som jag tyckte var så snyggt.

Hur stort är det och vad är det för belysning?

Erik

Kommentar

• Rickard Klein

Akvariet är på 100L belysningen är ett litet lysrör på 9Wsamt en spott på 10W

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Det är ganska kul hur de flesta är mest imponerad av det minsta akbvariet på utställningen. Det är många som frågat mig om detta, både via mail och på plats när man smyger omkring däruppe. Nästa gång kan vi ställa ut 20st 100-liters så slipper vi bära så tungt

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Nu har synspilan lekt på utställningen igen, så för er som vill på spana in lite sjyssta ägg så e det läge nu

Kommentar

• wofflan
                  NCS Medlem
                  • September 2003
                  • 660

till helgen skall jag äntligen kolla in utställningen, är det någon mer som tänkte vara där någon gång under helgen, hade varit kul att träffa fler likasinnade
                  Mvh Fredrik

Kommentar

• Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

Finns faktiskt en möjlighet att jag och frugan tittar in under lördagen, men jag vill inte ge något 100% löfte, och kan definitivt inte säga någon speciell tid.
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• drd
                      Användare
                      • December 2004
                      • 1112

Ska antagligen dit på lördag eftermiddag....efter 15.00 om det blir tid över på gbg besöket.
                      // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• drd
                        Användare
                        • December 2004
                        • 1112

Är alla akvarierna sålda efter utställningen tro ?
                        // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                        Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

Jep.

Kommentar

• Per B
                            Användare
                            • September 2005
                            • 1250

Nu har även jag hunnit besöka utställningen. Jag och yngsta dottern var och besökte den äldre dottern som bor i Gbg och jag lurade med mig döttrarna till muséet på lördag eftermiddag (igår). Trevliga akvarium, jag förstår att utställningen har varit populär!

Tyvärr såg den ena jättegamla guramin ut att må dåligt. Den stod på huvudet i ett växtsnår.
                            mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• wofflan
                              NCS Medlem
                              • September 2003
                              • 660

jag var där i igår (söndag) guramin levde då men verkade vara rätt dålig, stod även då i växtsnåret
                              annars är det en mycket fin utställning ni har ordnat, kul att ha sett den
                              Mvh Fredrik

Kommentar

• Zaphi
                                NCS Medlem
                                • July 2002
                                • 5395

Guramin har betett sig lite underligt då och då genom hela utställningstiden. Nu när jag var uppe såg de hur friska ut som helst och simmade glat omkring... De har ju några år på nacken (30) så de kanske är därför de beter sig lite udda ibland, vem vet...

Kommentar

Arbetssätt...