Labidochromis-sida?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boerboel
    Användare
    • September 2002
    • 47

    Labidochromis-sida?

    Finns det någon bra sida som beskriver alla olika Labidochromis arter på nätet? Helst engelsk-språkig (eller svensk, men det är väl att hoppas på för mycket? )

    //Helena



  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #2


    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Boerboel
      Användare
      • September 2002
      • 47

      #3
      OK, tack så mycket!

      Inte för at vara otacksam, men det finns inga fler sidor?

      Jag såg nämligen en sida för någon vecka sedan, som jag iinte kommer ihåg namnet eller adressen till, och där fanns det mängder med bilder, och hur många arter som helst..
      Har nämligen ett litet dilemma, eller ganska stort skulle man kunna säga..

      Jag köpte två stycken (affären hade bara två) L. caeruleus "N´khata Bay". Sedan var det någon som sade att denna fisk var densamma som "N´kali". Så jag köpte två "N´kali".. Nu är det så att jag betvivlade denna teori lite, då det ändå skiljer en hel del färgmässigt mellan dem.
      Så jag har surfat omkring lite. Då såg jag på en sida att det var två olika sorter. Men å andra sidan kan ju denna person ha fel. Jag skulle vilja ha en riktigt seriös länk där det står att det är olika arter. Eller om någon här kan svara på det?

      Än så länge vet jag vilka som är vilka i akvariet, och de är inte helt vuxna än. Jag funderar på att köpa ett till kar och dela på dem, och försöka få tag på fler exemplar av varje..

      Skulle detta kunna fungera? Jag har haft malawi-karet, eller rättare sagt fiskarna, i ca en månad.

      Ursäkta om det blev ett långt inlägg..

      Mvh Helena



      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Ett gott tips är att köpa boken "Malawiciklider i sin naturliga miljö" av Ad Konings. Gör du dig själv tjänsten att köpa den behöver du nästan aldrig leta länge efter bilder etc. Den är värd varenda krona.



        mvh

        Tony Lejvell
        Tony Englund

        Kommentar

        • Boerboel
          Användare
          • September 2002
          • 47

          #5
          Självkart skall jag köpa en massa böcker i framtiden, men just nu har jag det så knapert med pengar, tyvärr.
          Dessutom, i de böcker jag har kollat i (på biblioteket), har jag inte fått någon klarhet heller.. Har kollat i BTN´s Guide Om Malawiciklider samt en bok som jag inte kommer ihåg riktigt vad den heter, men något i stil med Malawi Cichlids Catalogue.. Den är väldigt innehållsrik.. men som sagt, fick ingen klarhet i fallet där heller..

          Mvh

          Helena

          Kommentar

          Arbetssätt...