Ciklidaktivitet i Österlen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mek
    Användare
    • January 2005
    • 540

    Ciklidaktivitet i Österlen?

    Skall till Simrishamn i jul. Har hört att det skall ngn aktivist där, och en ciklidbutik i Tommelilla. Ngn som kan berätta mer (ngn på SCK ?
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

    #2
    Det är nog Hasse Emilsson du tänker på, men sedan några år tillbaka odlar han inget. Han är anställd av Simontorp istället, dom tog över hela hans odling och flyttade den till sin anläggning. Men däremot finns det en butik i Tomelilla, ev 2 om jag inte är helt ut och cyklar.
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

    Kommentar

    • 56ovwal
      Användare
      • March 2004
      • 664

      #3
      Det finns två butiker i Tomelilla, Zoologisk Hobby och Ciklidshopen. Båda med inriktning på Malawi även om de givetvis har annat osså.
      Hasse odlar som redan sagts inte längre ciklider i Simrishamn. Trist, tycker jag eftersom det alltid var roligt att göra ett besök i hans "lilla" lokal. Numera odlar han endast malar i ett rum hemma i villan.
      Några andra butiker i närheten av Simrishamn med ett ciklidsortiment värt namnet finns inte. Du får då leta dig så långt som till Hässleholm, Södra Sandby eller Malmö.
      Pigge
      Bygger ny akvarielokal:
      http://ovwali.blogg.se/
      Uppdaterad:2011-12-23

      Kommentar

      • mek
        Användare
        • January 2005
        • 540

        #4
        Tror nog jag klarar mig med den info jag fått. Har redan varit i kontakt med Zoologisk hobby. Tänkte hinna se/fota lite firrar i deras naturliga miljö också (dvs dyka/uvfota). Tack så mycket!

        Kommentar

        Arbetssätt...