Synpunkter Ciklidbladet 2005

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • panna
    Användare
    • December 2004
    • 233

Kom på en artikel i ett gammalt Ciklidblad, en som klantade till sig ordentligt. Jo tog lite fel vid vattenbytet, istället för bikarbonat så blev det mjöl om jag kommer ihåg rätt. Alltså om någon profil kan bjuda på sig själv. Efter några år kan man ju skratta åt elendet. Även höjdpunkter uppskattas. Tex. Jag var först med att odla den arten. I den stilen ungefär. Harju gjort bort mig själv. mvh. Panna

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

Ni som gör bort er är välkomna in med artiklar, själv gör jag ju aldrig bort mig ;-)

Här är artikeln du tänker på: http://www.ciklid.se/ciklidbladet_ar...200202&LOPNR=6
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

Hur skulle det vara om man hade en sorts antikrunda där vi/ni tog med en "gammal-som-gatan-artikel" i varje nummer? Lite jobb med att få fram bilderna men jag vet att jag såg lite sånt hemma hos Draktoft.

Jag tycker det skulle vara kul. Brukar ägna någon timma till artikeldatabanken här på ciklid.se ibland.
        Mvh
        Robin

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

Ursprungligen postat av Robin
          Hur skulle det vara om man hade en sorts antikrunda där vi/ni tog med en "gammal-som-gatan-artikel" i varje nummer?
          Vi kommer att uppmärksamma det i en annan form 2007 när NCS har 40-års jubileum.

Kommentar

• Jonas.G
            Användare
            • January 2003
            • 29

Gissa cikliden tävlingen

Finns det nån möjlighet att ordna så man kan maila in svaren i tävlingen också?
            Har ofta klurat länge på vad det är för fisk men så brister jag alltid när det kommer till att skicka in. Svarsfrekvensen brukar ju vara löjligt låg så en epostadress skulle kanske kunna höja den.
            Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75746

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Just tävlingen "gissa cikliden" är främst tänkt att ge våra icke internetanvändande medlemmar en möjlighet att vara med i en tävlig. Jag tycker nog att vi ska fortsätta med enbart vykort som svarsalternativ i den tävlingen. Det ger ju alla medlemmar samma chans att delta.

Mats gillar dessutom att få vykort

En tävling där du kan använda e-post hittar du här: http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=841
              Senast redigerad av Micke; 05 April 2006, 14:16.

Kommentar

• Felipe
                Användare
                • April 2002
                • 327

Hej!
                Kanske inget markvardigt, och risk for att en del somnar....men jag har en del bra bilder pa olika nya arter som vi har hittat sedan 2004.
                Det galler mest gymnos, men ocksa cichlasoma och crenicichla.
                Da det finns knappt (i dem flesta fall ingen!!) info om dessa ute pa nattet, bocker,etc, och vi dessutom tanker sluta exportera....kunde det kanske vara kul for dem som gillar S.A att ha bilder + fakta om dessa nya ciklider?
                Som sagt...inget markvardigt....men behover ni bilder+lite info fran denna sidan av jorden sa ar det bara att saga till.

Ha det,
                Felipe Cantera
                Felipe

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Vi ser fram emot nya artiklar från dig Felipe
                  Redan i nästa nummer kommer det ju en artikel av Fredrik som har besökt dig.

Kommentar

• Felipe
                    Användare
                    • April 2002
                    • 327

Hej Micke!
                    Artiklar??.....helst inte...jag har otroligt svart att hitta pa vad jag ska skriva om, men bilder pa nya arter + deras habitat och fakta kan jag fixa utan problem!!

Halsningar
                    Felipe
                    Felipe

Kommentar

• drd
                      Användare
                      • December 2004
                      • 1112

Ursprungligen postat av Felipe
                      Hej!
                      Kanske inget markvardigt, och risk for att en del somnar....men jag har en del bra bilder pa olika nya arter som vi har hittat sedan 2004.
                      Det galler mest gymnos, men ocksa cichlasoma och crenicichla.
                      Da det finns knappt (i dem flesta fall ingen!!) info om dessa ute pa nattet, bocker,etc, och vi dessutom tanker sluta exportera....kunde det kanske vara kul for dem som gillar S.A att ha bilder + fakta om dessa nya ciklider?
                      Som sagt...inget markvardigt....men behover ni bilder+lite info fran denna sidan av jorden sa ar det bara att saga till.

Ha det,
                      Felipe Cantera

Felipe kan du inte skicka en låda fina stoooora diskus upp till kalla sverige ?
                      Vill ha fler vf än dom jag har här redan.
                      Ett gäng blueface heckel skulle sitta som en stor stark till segerfesten när malmö spöar leksand ikväll och tar hand om ena kvalserieplatserna.
                      // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

Arbetssätt...