Någon som testat tonfisk i mixen?Alternativ till musslor/vitfisk
100% grönfoder
Kollaps
X
-
-
Har inte testat tonfisk, men vill bara tillägga att jag personligen tycker att det är omoraliskt att använda tonfisk pga utfiskningen. Jag äter varken tonfisk eller torsk numera (trots att jag tycker bägge smakar otroligt bra!!). Sorry för utvikningen!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Tonfisken i burkarna ar inte tonfisk utan nagot annat. Vad vet jag inte. Tonfisk = blafenad tonfisk = utrotningshotad = svindyr. WWF ger tonfisk i burk "gult ljus" (tank efter) medan torsk och (blafenad) tonfisk far rott.
Aven jag ber om ursakt for utvikningen!Senast redigerad av Ola Svensson; 08 December 2005, 12:48. Anledning: Hade skrivit guld istallet for gultMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Är "burktonfisken" något att blanda i räkmixen?375L Malawi
112L Tanganyika
90L Tanganyikayngel
45L TanganyikaKommentar
-
-
Mina fiskars sökmall verkar vara orange (färgen på min räkmix när jag tillsatt i Astaxanthin). Stoppade i en kruka för att malarna skulle få någonstans att leka, varenda mbuna i mitt kar var på den som tokiga för att försöka få i sig en krukbitKommentar
-
Snälla!!!!!!!!!! :0 Kan inga bara svara om "burktonfisken" är något att blanda i räkmixen?375L Malawi
112L Tanganyika
90L Tanganyikayngel
45L TanganyikaKommentar
-
Skulle aldrig göra det. Men det är ju fisk av nån sort, så det kan inte vara farligt. Läs på burken om det är nåra konstiga Exxxx eller konserveringsmedel i.
Men du kan ju testa! Ta inte den i olja bara!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Varfor kora i nagot sa dyrt som tonfisk nar det finns billig fisk som Alaska Pollock som dessutom funkar som bindemedel? Det ar nog smart att undvika fet fisk som sill och lax.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
4,90/burk om 150g "tonfisk" står jag ut med "asg" )
Mycket protein (25g/100g),inget fett och inga kolhydrater.
Den i vatten var den jag tänkte på och sen får jag kika på eventuella tillsatser.375L Malawi
112L Tanganyika
90L Tanganyikayngel
45L TanganyikaKommentar
-
Ursprungligen postat av mooriNån som har ett bra recept på en sådan mix?
1kg räkor
0,8kg vitfisk (torsk,sej,gös,gädda.m.m)
0,2kg fiskrom (regnbåge,lax)
0,3kg musslor
0,1kg cycklops
0,5kg ärtor
Astaxanthin
51g gelatinblad
vattenKommentar
-
Ursprungligen postat av PettapHär kan du få min Frontosa mix:
1kg räkor
0,8kg vitfisk (torsk,sej,gös,gädda.m.m)
0,2kg fiskrom (regnbåge,lax)
0,3kg musslor
0,1kg cycklops
0,5kg ärtor
Astaxanthin
51g gelatinblad
vatten
Upplever du att din mix "håller ihop" bra?simma lungt...
------------------------
www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
Umeå akvarieförening
------------------------Kommentar
-
roccster: Det där fenomenet har jag också upplevt nu när räkmixen fått en orange-röd färg genom astaxanthin. Jag använder en vanlig isskrapa att skrapa av alger med på rutorna och där stod det en röd text med ganska grova bokstäver....fiskarna blev som tokiga så jag var tvungen att vända bort texten.Kommentar
Kommentar