Jag mailade dom för att få reda på om någon säljer deras foder i sverige eller europa... vi får se, alltid kul o testa nytt foder och detta verkade ju innehålla en hel del saker förutom cyclop eeze som förhoppningsvis kanske gör det till ett mer komplett foder.
foder med cyclop-eeze
Kollaps
X
-
-
jaha! va bra,som sagt kul att testa ett nytt foderTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonPWSS säljer Cyclop-eeze både i pulverform och i flingfoder. Flingfodret ska man nog blötlägga en stund då de verkar aningen hårda och fiskarna tar det inte direkt...
Nol Ciklidhobby har Cyclop-eeze...iallafall enligt deras hemsida.
Personligen vet jag inte vilket som är bäst av ren astaxanthin (i räkmix) eller cyclop-eeze.
För att kommentera det som sagts om hur cyclopsen blir "Cyclop-eeze", så har jag för mig att de föds upp genom utfodring av astaxanthin....en s k "two in one"-produkt.Kommentar
-
Ok Calle...men notera att jag inte skrev att så var fallet som jag trodde utan skrev "...har jag för mig"...hehe...det gäller att gardera sig. ;-)Kommentar
-
Mailade för 4 timmar sen till Dainichi, fick ett svar nu
Dear Niclas,
Thank you for your interest in Dainichi Cichlid Food. We received your question about finding a source of Dainichi Fish Food close to you. I have contacted our distributor in Europe to ask if there is a shop close to you selling Dainichi. I know there are at least two online stores that sell Dainichi Fish Food in Europe (one in the UK and another in Portugal). Once I receive n answer back from our distributor, I will forward you the information.Kommentar
-
Köpte en Burk av Kent i Nol i somras och jag använder det i räkmixen, tycker det är jättebra.
Det fungerar även som yngelmat i början, gav mina guldsöms yngel detta de första veckorna och de växte bra.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozric"Nol" e inte så snabba med mailsvar. Ring ist.
Är Cyclop-eeze i pulverform?? Tänkte testa detta ty jag har inga bra erfarenheter med Astaxanthin på Tropheus. Detta är kanske bättre?
De är säkert en bra affär, men som kund så tycker jag det är dåligt att de inte svarar []
//CalleKommentar
-
PWSS har cyclops ezee både som pulver och flingor.
Jag har precis beställt en burk pulver.
Måste ju testa detta för att se om det blir nån lek i karet.Kommentar
-
Ursprungligen postat av calle-hallabroVarför har de en hemsida och anger mail som kontakt sätt, när de inte svarar inom MÅNGA månader (Skickade mail 4sept!!) ??
De är säkert en bra affär, men som kund så tycker jag det är dåligt att de inte svarar []
//Calle||||Kommentar
-
Hejsan,
Jag har blivit erbjuden att få rätten på import utav detta foder, Har idagarna även fått förpackningar på hela deras ciklid sortiment. Så nu ska det bara testas lite på fiskarna för att se hur dom reagerar.
Tror ni att det finns någon markand för ytterliggare ett foder i handeln, har dock alldrig sett ett foder med deras samansättning.
Jag vill helt enkelt göra en liten undersökning innan jag bestämmer mig för en eventuell import. Efter en del samtal med deras huvudkontor, så har vi kommit överens om att jag ska prova fodret ett tag innan jag bestämmer mig. Ta en titt på deras sortiment.
Så vad tror ni.
Alla svar emotages
/RobbanSenast redigerad av robjo; 13 December 2006, 23:08.Kommentar
-
Ursprungligen postat av calle-hallabroVarför har de en hemsida och anger mail som kontakt sätt, när de inte svarar inom MÅNGA månader (Skickade mail 4sept!!) ??
//Calle
så det är därför han tar hjälp av christian.det är kanske en förklaring varför han inte svarar på majlet. mvh janneKommentar
Kommentar