scalare odling?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • powerm84
    Användare
    • April 2005
    • 67

scalare odling?

har ett lekpar som lekt 3 gånger men de har inte klarat hålla ifrån de andra fiskarna så de har inte blivit någe.....nu har de inte lekt på ett bra tag och de tror jag beror på att mina princessor fick yngel igår.....så min tanke är att läga lekparet(scalarena) i mitt lilla 64l och att de läger ägg där...

min fråga är tror ni de är förlitet utrymme så de inte vill leka där???????????????
    www.nogg.se/powerm84
  • Kalle-Maja
    Användare
    • December 2004
    • 1324

Inte för att vara oartig men är det ett troll på gång? Det var längesen. Om inte så låter det lite rörigt i ditt akvarium. Prinsessor och skalarer - wow - ny mix för mig. Jag tycker inte du ska mixa fiskar med så stora olikheter i omgivningskrav. Skalarer behöver höjd på akvariet så 64:n blir inte bra heller.

Kommentar

• powerm84
      Användare
      • April 2005
      • 67

Ursprungligen postat av Kalle-Maja
      Inte för att vara oartig men är det ett troll på gång? Det var längesen. Om inte så låter det lite rörigt i ditt akvarium. Prinsessor och skalarer - wow - ny mix för mig. Jag tycker inte du ska mixa fiskar med så stora olikheter i omgivningskrav. Skalarer behöver höjd på akvariet så 64:n blir inte bra heller.
      jag har ett 310 l som jag har dom i........... har haft dom sortena ihop i ett år nu och de går jättebra inget kiv och de är anpasat för båda...... så i 64l skulle jag bara ha dom till att leka i men men
      www.nogg.se/powerm84

Kommentar

• PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

64 liter låter väldans trångt för Scalarer, om det inte är mycket speciella mått på det. Vi har köpt ett gäng odlingskar, bland annat för just Scalarer, och de karen ligger på dubbla sizen - 50x50x50 cm = 125 liter. Måtten på våra kar är ju inte helt vanliga heller - där finns iaf lite höjd för Scalarerna.

Hilsen,

P
        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• powerm84
          Användare
          • April 2005
          • 67

håller på att leta efter ett 110 l att bytta ut de med....... jag testar får jag se....ska ju inte ha dom för jämna där i ju
          www.nogg.se/powerm84

Kommentar

Arbetssätt...