Leker med sig själv...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jmsredge

Leker med sig själv...

Ibland blir man lite förvånad. Min Metriaclima Barlowi hona sololeker. Inte bara övning utan fullt ut... läger ett ägg, runt ett varv och tar upp ägget i munnen. Ända problemet är att henner hanne gick och dog för fyra månader sedan.
    Är det någon som vet om detta är vanligt? Har haft flera honor som av olika anledningar blivit ensamma men har aldrig sett detta förut.

//Johan
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

Vem leker inte med sig själv ibland? Och inte fejkar man då eller? =D

*edit*

Väldigt onödigt inlägg men jag var bara tvungen. Tyckte rubriken var så rolig.
    Mvh
    Robin

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

tur att du gjorde inlägget före mig Robin ;-)
      fish r friend

Kommentar

• PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

Har nu inte så stor erfarenhet av Malawis, men en OB-hona i lokalen verkar ha lekt av sig själv. Såg aldrig själva "leken", och det finns helt enkelt ingen hanne i karet. Hon är mycket slankare än innan och har fullt utspänd strupsäck. Tuggar som hon brukar vid ruvning och äter inget. Får se om hon "går tiden ut" och vad som händer då. Obefruktade ägg borde ju mögla efter ett tag, eller?

Hilsen,

P
        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• jmsredge

Inga inlägg är onödiga. Det var ju ett fint upplägg, eller hur
          Det kan väl inte vara altför vanligt för då skulle det ju vara meningslöst att flytta en hona för att hon skall få lite andrum.
          Nu har hon iallafall gjort sig av med äggen (spottat/svalt?).
          Hon borde nog få komma till någon med en Barlowi-hanne för jag kommer inte skaffa någon.

Kommentar

• PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

När jag matade i karet i dag (ynglen går där också), så spottade honan ut ett gäng väldigt obefruktade romkorn. Konstiga former på dem, en del grå, en del gröna och något vitt. En del flöt upp till ytan, andra sjönk som stenar. Verkar helt klarlagt att i vart fall min OB-hona har lekt av sig själv - så nog händer det.

Hilsen,

P
            Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...