If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
jag håller nog inte med Midas_Tom längre...rödzebrahane kan deet nog inte vara för dom har väldigt mycke prickar på analfena, skärtfena och längst bak på ryggfenan! här är ett tydligt exempel på en albino...http://www.volny.cz/aq_pro/images/jp...do_zebracc.jpg
men ja vet inte riktit vad det skulle kunna vara, men rödzebra har jag själv så dom är jag bättre på
Det är definitivt ingen rödzebra (Metriaclima estherae). Det skulle kunna vara en Metriaclima zebra "maisoni reef", men det är omöjligt att säga säkert innan den är fullt utfärgad.
det skulle kunna vara en saulosihanne som inte färgat ut ordentligt...har en toppenbild som är jättelika dina bilder men kan inte få in bilden här men jag skickar ett mail till dig och kollar om det funkar
Njae, Ps. salousi är det inte.
Min gissning är någon variant av zebra. Vilken variant / fångstplats är omöjligt att säga. Förmodligen inte ens som fullt utfärgad. Det framgår inte om du har en hona till din hane, men du ska definitivt INTE odla på den här hanen förrän du är SÄKER på vad det är. Vad ska du sälja ynglen som ?
men snälla! kan inte någon bara läggga ut sin e-post adress för jag vill bara skicka en bild...och den jag ev skickar till kanske kan bättre än jag så den personen kan lägga ut bilden så alla kan se!
kom igen...vad kan hända...ska bara skicka EN ENDA LITEN BILD
så skriv nu din e-post adress, om du inte är så intresserad så kan ni väll göra det för min skull
Påminner mycket om de M zebra maisoni reef som går i mitt akvarie.
Men var inte för säker på att det är en hane, F1 honan som är mor till ungdjuren som finns här är väldigt lik en hane ibland,hade jag inte haft F1 hanen så hade jag nog gissat att hon var en han,äggfläck och rätt vass ryggfena.men med båda tillsammans är det ingen tvekan.
kom igen...vad kan hända...ska bara skicka EN ENDA LITEN BILD
så skriv nu din e-post adress, om du inte är så intresserad så kan ni väll göra det för min skull
Lägg ut dina bilder på t.ex zoonen.com, jättelätt och helt gratis
Kommentar